Odparzenia pieluszkowe

Odparzenia wyglądają niewinnie, jednak należy pamiętać, że wywołują dyskomfort u dziecka. Mogą się również rozprzestrzeniać i zaogniać doprowadzając do tak zwanego pieluszkowego zapalenia skóry.

Przyczyny odparzeń

Odparzenia pieluszkowe u niemowląt zdarzają się bardzo często i niekiedy trudno im zapobiegać. Skóra niemowlaków jest bardzo wrażliwa, a co istotne nie ma jeszcze odpowiednio wykształconej warstwy lipidowej, której zadaniem jest ochrona delikatnej skóry dziecka. Z tego względu  czasem wystarczy nie zmieniona w porę pieluszka lub zbyt wysoka temperatura aby doszło do przykrych odparzeń. Należy pamiętać, że pod pieluszką panuje wilgoć, brak jest powietrza, występują bakterie kałowe. Wszystkie te czynniki tworzą niekorzystne dla skóry środowisko. Dodatkową przyczyna odparzeń jest niewystarczająca higiena skóry, niedokładne osuszanie, nie stosowanie odpowiednich  kremów do pupy oraz zbyt rzadka zmiana pieluszki.

Jak uniknąć odparzeń skóry u niemowlaka?

Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek, dzięki którym możesz uniknąć przykrych dla dziecka odparzeń.

1. Przede wszystkim zwróć uwagę na odpowiedni dobór pieluszki. Wybieraj oddychające oraz w odpowiednim rozmiarze dla Twojego dziecka. Pieluszka nie może być za mała, bowiem będzie zbyt obciskająca.
  2. Zadbaj o częstą zmianę pieluszki, również w nocy.
  3. Zwracaj uwagę na higienę niemowlaka: dokładniej oczyszczaj skórę pod pieluszką, używaj produktów przeznaczonych do pielęgnacji delikatnej skóry niemowląt.
  4. Zabezpieczaj skórę odpowiednim kremem, po każdej zmianie pieluszki.
  5. Tak często jak to możliwe pozwalaj dziecku aby przebywało bez pieluszki. Pozwoli to na właściwą wentylację skóry i regenerację naskórka
  6. Nie dopuszczaj do przegrzewania dziecka.

Powikłania po odparzeniach, czyli kiedy należy udać się do lekarza

Jeśli rumień zaczął się łuszczyć, wystąpiła wysypka – to znak, że doszło do pieluszkowego zapalenia skóry. Jeśli zaś  pojawiły się krostki, grudki, wysięk, strupki  to oznacza, że prawdopodobnie doszło do zakażenia bakteryjnego. W takich sytuacjach skonsultuj się z lekarzem, który wdroży odpowiednie leczenie dziecka.

Rehabilitacja niemowląt Warszawa

Jeśli niepokoi Państwa zachowanie dziecka lub po prostu chcielibyście skontrolować rozwój swojego maleństwa, zapraszamy do Centrum Rehabilitacji i Osteopatii Osteo-Med, Zapewniamy kompleksową rehabilitacja dzieci i niemowląt już od pierwszych dni życia. Rehabilitację dzieci i niemowląt prowadzimy w oparciu o nowoczesne, uznawane na całym świecie- a co najważniejsze bezpieczne metody fizjoterapii: osteopatię, metodę Bobath, integrację sensoryczną

Nr telefonu: 506-459-870. Adres ul. Romera 10 lok B2 Warszawa.

Zapraszamy do kontaktu pod numerem 506-459-87