USG stawu łokciowego

Badanie diagnostyczne przy pomocy USG pozwala na precyzyjny obraz struktur stawu łokciowego. Dzięki badaniu USG możemy zweryfikować, czy w obrębie stawu łokciowego nie występują torbiele, stany zapalne, łokieć tenisisty czy łokieć golfisty.

Jaki jest przebieg badania USG

Ortopeda przykłada do okolicy stawu łokciowego głowicę pokrytą specjalnym żelem, który usuwa pęcherzyki powietrza odsłaniając obraz, dzięki temu na monitorze urządzenia USG obraz jest możliwy do oceny w czasie badania. Lekarz przykładając głowicę urządzenia USG do badanej okolicy, uzyskuje jej obraz i dokonuje oceny. Po badaniu lekarz wydaje pacjentowi opis, zdjęcie, wskazania do dalszych działań.

Wskazania do wykonania badania USG stawu łokciowego

Badanie USG łokcia jest wskazane w przypadku:

• Urazów mięśni, ścięgien i więzadeł zarówno ostrych jak i przewlekłych
  • Nieprawidłowości w postaci zapalenia kaletek
  • Wysięku w stawie
  • Przerostu błony maziowej
  • Krwiaków
  • Guzów np. ganglionów i tłuszczaków
  • Ocena ewentualnych powikłań po operacji (ropni, obrzęku, zbiorników płynowych)
  • Wykonywanie procedur interwencyjnych (iniekcji, punkcji, biopsji)

Do najczęściej spotykanych patologii zaliczamy zmiany pourazowe, zmiany zwyrodnieniowe, łokieć tenisisty, łokieć golfisty, zapalenie kaletki wyrostka łokciowego.

Przygotowanie do badania USG

Badanie USG nie wymaga specjalnego przygotowania, należy jednak pamiętać, aby zabrać ze sobą dowód osobisty oraz dokumentację medyczną

Badania USG łokcia w Warszawie- gdzie szukać pomocy?

W Centrum Rehabilitacji i Osteopatii Osteo-Med oferujemy Państwu kompleksową rehabilitację, porady lekarzy ortopedów- chirurgów wraz z kompleksową diagnostyka USG.

Badanie USG łokcia przeprowadza Dr Sebastian Witkowski w czwartki.

Zapisy przyjmujemy pod numerem 506-459-870.

USG łokcia koszt wizyty

Aktualny cennik dostępny jest na naszej stronie w zakładce „Cennik