USG nadgarstka i ręki

Badanie ultrasonograficzne USG nadgarstka i ręki to osobne badania, jednak z uwagi na bliskość anatomiczną zostały omówione łącznie.

USG nadgarstka (ręki) to podstawowe badanie diagnostyczne, które służy do określenia zmian po przebytych urazach oraz zmian zwyrodnieniowych. Badanie USG przebiega bezboleśnie i bezinwazyjnie.

Jaki jest przebieg badania i na czym polega?

Badanie USG pozwala na ocenę tkanek miękkich oraz powierzchni kości dzięki ultradźwiękom. Lekarz przykłada do nadgarstka głowicę USG pokrytą specjalnym żelem, który usuwa pęcherzyki powietrza odsłaniając obraz, dzięki temu na monitorze urządzenia USG obraz jest możliwy do oceny w czasie badania. Lekarz przykładając głowicę urządzenia USG do badanej okolicy, uzyskuje jej obraz i dokonuje oceny. Po badaniu lekarz wydaje pacjentowi opis, zdjęcie, wskazania do dalszych działań.

Wskazania do wykonania USG nadgarstka (ręki)

Wskazaniem do wykonania USG nadgarstka są obrzęki, stany zapalne, bóle, zaburzenia czucia ręki, guzy, gangliony, niestabilność stawu, zaburzenia nieruchomości.

USG wykonuje się także, aby zdiagnozować uszkodzenia więzadłowo-torebkowych i po przebytych urazach. USG wykonuje się również do oceny nerwów, gdy podejrzewa się np. zespół uciskowy, jak cieśń nadgarstka.

Czym jest zespół cieśni nadgarstka?

Zespół cieśni nadgarstka to grupa objawów, które wywołane są uciskiem na nerw pośrodkowy przebiegający w kanale nadgarstka. Jest to choroba przynależna do neuropatii uciskowych, co znaczy, że za symptomy odpowiedzialne są uciski mechaniczne.

Przyczyny występowania zespołu cieśni nadgarstka

Przyczyn jest wiele, często zespół ciśnienia nadgarstka pojawia się w wyniku innych chorób, często jest też skutkiem nawyków. Zespół cieśni nadgarstka często pojawia się przy chorobach reumatycznych takich jak: reumatoidalne zapalenie stawów, dna moczowa. Nawyki, które negatywnie wpływają na kondycję nadgarstka i są powodem wystąpienia cieśni nadgarstka to częste powtarzanie tej samej sekwencji ruchów, np. pisanie na klawiaturze, operowanie myszką, gra na instrumencie i z tego powodu w grupie ryzyka są między innymi osoby pracujące zawodowo przy komputerze, muzycy. Zespół cieśni nadgarstka może też pojawić się po urazie, na przykład po złamaniu.

Szerzej o problemie zespołu cieśni nadgarstka pisaliśmy tutaj: Zespół cieśni nadgarstka

Przygotowanie do badania USG nadgarstka (ręki)

Badanie USG nie wymaga specjalnego przygotowania, należy jednak pamiętać, aby zabrać ze sobą dowód osobisty oraz dokumentację medyczną.

Badania USG nadgarstka (ręki)  w Warszawie- gdzie szukać pomocy?

W Centrum Rehabilitacji i Osteopatii Osteo-Med oferujemy Państwu kompleksową rehabilitację, porady lekarzy ortopedów- chirurgów wraz z kompleksową diagnostyka USG.

Badanie USG nadgarstka i ręki przeprowadza Dr Sebastian Witkowski w czwartki.

Zapisy przyjmujemy pod numerem 506-459-870.

Oferujemy Państwu także kompleksową chirurgię reki oraz zabiegi rehabilitacyjne

USG nadgarstka (ręki) koszt wizyty

Aktualny cennik dostępny jest na naszej stronie w zakładce „Cennik