USG stawu skokowego i stopy

Badanie USG stawu skokowego najczęściej wykonuje się po przebytym urazie, złamaniu lub przeciążeniu. Tego typu uszkodzenia charakterystyczne są dla osób aktywnych, uprawiających sport. Podczas aktywności fizycznej staw skokowy często jest przeciążony, może też dojść do przerwania wiązadeł międzykostnych a nawet do złamania.

Ze względu na bliskość anatomiczną obydwa badanie zostały omówione łącznie.

Wskazania do badania USG stopy i stawu skokowego

• ból
  • guzki, gangliony
  • ograniczenie ruchowe
  • zapalenie stawu
  • ocena zmian pourazowych oraz zapalnych

Ponadto badanie USG  ortopeda wykonuję w celu:

• dokonania oceny powikłań pooperacyjnych
  • oceny efektów leczenia
  • w przebiegu choroby zwyrodnieniowej
  • bardzo często USG stopy i stawy skokowego wykonuje się  pod kątem oceny zapalenia rozcięgna podeszwowego, nerwiaka Mortona, diagnostyka

Przebieg badania USG

Do badania USG stawu skokowego nie trzeba się przygotowywać, ale należy pamiętać o dokumencie tożsamości oraz dokumentacji medycznej.

Lekarz przykłada do nadgarstka głowicę USG pokrytą specjalnym żelem, który usuwa pęcherzyki powietrza odsłaniając obraz, dzięki temu na monitorze urządzenia USG obraz jest możliwy do oceny w czasie badania. Ortopeda przykładając głowicę urządzenia USG do badanej okolicy, uzyskuje jej obraz i dokonuje oceny. Po badaniu lekarz wydaje pacjentowi opis, zdjęcie, wskazania do dalszych działań.

Badania USG stawu skokowego i stopy  w Warszawie- gdzie szukać pomocy?

W Centrum Rehabilitacji i Osteopatii Osteo-Med oferujemy Państwu kompleksową rehabilitację, porady lekarzy ortopedów- chirurgów wraz z kompleksową diagnostyka USG.

Badanie USG przeprowadza Dr Sebastian Witkowski w czwartki.

Zapisy przyjmujemy pod numerem 506-459-870.

Oferujemy Państwu także kompleksową rehabilitację w tym terapię falą uderzeniową np. na ostrogę piętową.

USG nadgarstka (ręki) koszt wizyty

Aktualny cennik dostępny jest na naszej stronie w zakładce „Cennik