USG kolana

Staw kolanowy jest najczęściej badanym stawem za pomocą badania USG, powszechnie wykorzystywanym zarówno w diagnozowaniu dzieci jak i dorosłych.  Badanie jest bezinwazyjne i bezbolesne. Podczas badania ortopeda przykłada głowicę ultrasonograficzną pokrytą żelem do badanego stawu.

Wskazania do badania USG kolana

Badanie wykonuje się głównie do oceny stawu po urazie, zmian związanych z chorobami reumatologicznymi oraz oceny guzów w okolicy kolan.

Jeśli chodzi o stany pourazowe badanie USG kolana daje obraz m.in.:

• wysięków w stawie
  • uszkodzeń w obrębie: więzadeł, mięśni, ścięgien, łąkotek, kaletek
  • uszkodzeń chrząstki na kłykciach kości udowej
  • wolnych ciał śródstawowych.

USG stawu kolanowego przy chorobach reumatologicznych podejmowane jest głównie w celu:

• oceny wysięku  w stawie
  • oceny przerostu błony maziowej oraz jej ukrwienia
  • różnicowania wysięku od łuszczki zapalnej w obrębie stawu, kaletkach, pochewkach ścięgien
  • rozpoznawania pęknięć ścięgien

Wyczuwalne guzy w okolicy stawu kolanowego to częsty powód, dla którego pacjenci zgłaszają się do ortopedy na badanie USG. Rola badania USG w takich przypadkach to przede wszystkim zobrazowanie  czy zmiana jest lita, czy płynna, z jakiej struktury się wywodzi a także jakie ewentualnie jakie inne badania należy wykonać. Zmiany wewnątrz stawowe często powodują ból, wysięk oraz blokowanie się stawu.

Badanie USG kolana wykonywane jest również po zabiegu operacyjnym np. po artroskopii kolana . Pozwala ono rozpoznać krwiak, ropień, przestrzenie płynowe oraz septyczne zapalenie stawu. Umożliwia również wykonywanie procedur interwencyjnych z kontrolą położenia igły w czasie rzeczywistym.

Badanie USG kolan- cena

Badanie kosztuje 200 zł. Czas trwania badania to ok 10-15 minut.

USG kolan w Warszawie- gdzie wykonać badanie?

Badanie  możecie wykonać Państwo w Centrum Rehabilitacji i Osteopatii Osteo-Med przy ulicy Romera 10 lok B2 . Badanie przeprowadza dr Wojciech Żakiewicz ortopeda i traumatolog, chirurg. W celu umówienia wizyty na badanie zapraszamy do kontaktu pod numerem 506-459-870..