Syndrom KISS rehabilitacja

Syndrom KISS

Wiek niemowlęcy to niewątpliwie czas, który dostarcza rodzicom pełnej gamy radości i wzruszeń. Radość się z pierwszego uśmiechu dziecka a jednocześnie obawa o zdrowy i prawidłowy rozwój malucha. Bez watpienia każdy rodzic na pewno tego doświadczył. Pamiętajmy, że nie każde dziecko wygląda i zachowuje się jak bobas z reklamy. Niemowlak może bowiem krzywo układać główkę, wyginać się w kształt literki C, prężyć się. Dodatkowo rodzic może zauważyć kłopoty z zasypianiem, ssaniem, ulewaniem i wreszcie to dokuczliwe kolki…

Znajomi uspokajają: „U mojego maluszka też tak było, wszystkie dzieci tak mają, musisz przeczekać”.

Każdy niemowlak musi złapać swój rytm, nauczyć się siebie i otaczającego świata. Wszystkie układy muszą dojrzeć- to fakt. Niestety zdarza się tak, że niektóre dzieci z tego stanu nie wyrastają, a początkowo niewielkie problemy jak np. Asymetria głowy zaczynają być coraz bardziej widoczne.

Dlaczego tak się dzieje?

Przyczyn takiego stanu może być wiele. Jedną z okoliczności, która utrudnia maluchowi płynne przechodzenie do kolejnych faz rozwoju może być tzw. Syndrom KISS.

Co to jest syndrom KISS?

Zespół braku równowagi kinematycznej spowodowany nadwyrężeniem okolicy podpotylicznej.

Mówiąc ogólnie i w uproszczeniu problém może odtyczyć Górnego Szyjnego Odcinka Kręgosłupa- połączeń stawowych głowy z kręgosłupem szyjnym,

Należy pamiętać, że im dłużej utrzymuje się dysfunkcja w GSzOK, tym bardziej wpływa ona na stan rozwoju struktur zarówno tego regionu, jak i całego organizmu. Problemu nie należy zaniedbywać. Konserkwencje mogą polegać m.in. na : zniekształceniach czaszki (plagiocefalgia), asymetrii twarzy, czy objawiać się jako asymetryczny rozwój stawów biodrowych.

Jakie są przyczyny syndromu KISS

Wśród przyczyn syndromu KISS możemy wymienić czynniki takie jak:

1. Ciąża- niewłaściwe ułożenie dziecka, przewlekły, stres, skrzywienie kręgosłupa u matki, ciąża bliżniacza
  2. Poród- zbyt szybki, lub zbyt długi, cesarskie cięcie, poród wspomagany, indukowany, owinięcie pępowiną, utknięcie w kanale rodnym, krwiaki w obrębie mięśnia mostkowo-obojczykowo-sutkowego, uszkodzenie obojczyka
  3. Błędy wczesnego dzieciństwa- nieodpowiednia pielęgnacja

USG stawów biodrowych ursynów

Jakie są objawy syndromu KISS

Do objawów syndromu KISS zaliczamy m.in.:

• trudności ze ssaniem,
  • wyginanie ciałka,
  • preferencja jednej piersi,
  • kręcz szyi,