Rehabilitacja bóle szyi

Dolegliwości bólowe odcinka szyjnego kręgosłupa, rehabilitacja bóle szyi

Na dolegliwości bólowe odcinka szyjnego kręgosłupa skarży się duża część populacji. Przyczyn tego stanu może być wiele. Mogą to być zarówno stany pourazowe jak również zmiany zwyrodnieniowe. Niezależnie od przyczyny w procesie rehabilitacji zaleca się kompleksowe podejście z wykorzystaniem technik terapii manualnej oraz odpowiednia kombinacja ćwiczeń.

rehabilitacja ból kręgosłupa

Przyczyny dolegliwości bólowych odcinka szyjnego

• zmiany zwyrodnieniowe (spondylosis i spondyloarthrosis)
  • choroby degeneracyjne krążków międzykręgowych
  • stany pourazowe
  • infekcje
  • bóle mięśniowo-powięziowe
  • kręcze karku
  • urazy odcinka szyjnego typu whiplash (Smagnięcie biczem)
  • wady wrodzone

Zmiany zwyrodnieniowe w obrębie kręgów szyjnych mogą odpowiadać za bóle miejscowe, bóle promieniujące do głowy, barków, kończyn dolnych. Niemniej jednak w diagnostyce kluczowe jest różnicowanie choroby zwyrodnieniowej z przepukliną jądra miażdzystego kręgów szyjnych, zmianami zapalnymi, nowotworami, chorobami metabolicznymi oraz bólami pochodzenia mięśniowo-powięziowego.  Istotnym jest również zwrócenie uwagi na wrodzone zniekształcenia kręgosłupa szyjnego oraz bóle o naturze psychogennej, W diagnostyce nie należy zapominać o bólach rzutowanych z narządów wewnętrznych  w szczególności z płuc, przełyku, oskrzeli, wątroby.

Rehabilitacja bóle szyi

Jak już wspomnieliśmy do procesu rehabilitacji dolegliwości bólowych odcinka szyjnego należy podejść kompleksowo.W rehabilitacji sprawdzają się techniki terapii manualnej, a także ćwiczenia których celem jest rozciąganie mięśni skróconych i wzmacnianie mięśni głębokich zginaczy odcinka szyjnego kręgosłupa.

Fizjoterapeuta może zastosować wysoce skuteczne manipulacje, techniki mięśniowo powięziowe,  a także techniki energii mięśniowej. Rehabilitacja niejednokrotnie może obejmować górną okolicę części piersiowej kręgosłupa,bowiem bardzo często objawy podpotyliczne oraz zmiany tkankowe są  powiązanie z dysfunkcjami w/w obszarów.

**

Zapraszamy do kontaktu pod numerem 506-459-870