Laser wysokoenergetyczny HIL

Laser wysokoenergetyczny HIL jest powszechnie stosowany w fizjoterapii i medycynie sportowej. Jest bezpieczną metodą dostarczania energii terapeutycznej do głęboko położonych tkanek bez ryzyka uszkodzenia termicznego. Efekt ten osiąga się dzięki zastosowaniu bardzo wysokiej mocy terapeutycznej podawanej za pomocą ultrakrótkich impulsów. Dzięki temu podawana energia jest łatwo przyswajalna i jednocześnie nie naraża tkanki na uszkodzenie. Porównując laser wysokoenergetyczny  z laserami niskoenergetycznymi należy zwrócić uwagę, iż HIL dostarcza do tkanki około 30-50 razy większą dawkę mocy, co pozwala zwielokrotnić efekty biostymulacyjne, przeciwbólowe, przeciwzapalne i regeneracyjne. Co więcej terapia laserem wysokoenergetycznym pozwala zadziałać w miejsca niedostępne dla lasera niskoenergetycznego. Terapia laserem wysokoenergetycznym jest zatem bardziej wydajna, szybsza a także pozwala na dotarcie do głębiej położonych struktur.

Na czym polega przeciwbólowe działanie lasera wysokoenergetycznego HIL?

Głębokie wnikanie promieniowania laserowego pozwala na bezpośrednie dotarcie do wolnych zakończeń nerwowych. Dzięki temu osiągany jest efekt przeciwbólowy. W zależności od problemu pacjenta i jego stopnia zaawansowania wstępny efekt przeciwbólowy może być zauważony jest po pierwszym zabiegu u niektórych pacjentów. Niemniej jednak jeśli dolegliwości bólowe wywołane są uszkodzeniem mechanicznym  (np. naciągnięcie, naderwanie itp.) na efekty przeciwbólowe trzeba poczekać dłużej.

Działanie regeneracyjne lasera wysokoenergetycznego HIL

Oprócz działania przeciwbólowego laser wysokoenergetyczny wykazuje też efekty regeneracyjne. Światło laserowe wpływa na wydajność oddychania komórkowego na poziomie mitochondrialnym.  Dochodzi do absorpcji kwantów energii. które przyspieszają transfer elektronów w łańcuchu oddechowym, co przyczynia się do zwiększenia produkcji ATP. W efekcie poziom energetyczny komórki wzrasta , zaś procesy regeneracyjne zachodzą nie tylko szybciej ale i wydajniej.  Ponadto stwierdzono, że czerwone światło laserowe ogranicza apoptozę komórek co również ma wpływ na wydajniejszą regenerację komórek oraz tkanek.

Wskazania do zastosowania lasera wysokoenergetycznego HIL

• choroba zwyrodnieniowa,
  • chodropatia rzepki
  • ostroga piętowa
  • nerwobóle
  • rwa kulszowa
  • leczenie blizn pooperacyjnych
  • urazy i przeciążenia więzadeł stawu kolanowego
  • zespoły bólowe np. bolesny bark, zamrożony bark,  łokieć tenisisty, ostroga piętowa
  • zapalenie kaletki nadkłykcia
Co więcej laser wysokoenergetyczny stosuje się także w przypadku zapalenia ucha środkowego, problemów z zatokami a także u pacjentów, którzy doświadczyli uszkodzenia nerwu czuciowego np. na skutek wyrwania zęba.
Jednym z przykładów zastosowania lasera wysokoenergetycznego HIL jest terapia zatok

Laser wysokoenergetyczny HIL w Warszawie, gdzie wykonać zabieg?

W Centrum Rehabilitacji i Osteopatii Osteo Med. oferujemy Państwu kompleksową rehabilitację i konsultacje specjalistyczne. Mamy w naszej ofercie również zabiegi z zakresu fizykoterapii, w tym laser wysokoenergetyczny HIL.
Rezerwacja wizyt odbywa się pod numerem 506-459-870
 Centrum Rehabilitacji i Osteopatii Osteo-Med kompleksowa rehabilitacja i porady specjalistów
rehabilitacja  kobiet w ciąży, po porodzie, rehabilitację po urazach i po operacjach, rehabilitację sportową, geriatryczną.
Rehabilitacja dzieci i niemowląt
Ortopedia i chirurgia