Hemoroidy rehabilitacja

Hemoroidy to inaczej guzki krwawnicze to jedna z najczęstszych i jednocześnie najbardziej wstydliwych chorób. Niekiedy na hemoroidy mów się również żylaki odbytu.

Guzki krwawnicze to naturalne struktury odbytu, które uszczelniają kanał odbytu i wraz z mięśniami zwieracza kontrolują proces wydalania.

Gdy dochodzi do zaburzeń w działaniu hemoroidów wówczas mamy do czynienia z nadmiernym wypełnieniem guzków krwawniczych czyli dochodzi do ich przekrwienia. W rezultacie stają się one nabrzmiałe. Wyróżniamy hemoroidy wewnętrzne i zewnętrzne. Jeśli chodzi o wewnętrzne to występują na początku choroby zaś zewnętrzne zauważalne są na skórze w obszarze odbytu.

Jaka jest przyczyna powstawania hemoroidów

Przyczyny powstawania hemoroidów są rozległe i niezależne od wieku. Często jako jedną z przyczyn wskazuje się wzrost ciśnienia w odbytniczych splotach żylnych lub zastoje krwi. Nie bez znaczenia pozostaje również zaburzenia w procesie syntezy kolagenu i elastyny. Ponadto wśród przyczyn powstawania żylaków odbytu wskazuje się także nadmierne napięcie mięśni dna miednicy.

Jakie są inne czynniki ryzyka wystąpienia hemoroidów?

• otyłość
  • biegunki
  • nawykowe parcie podczas wypróżniania
  • przewlekłe zaparcia
  • praca wymagająca długotrwałego stania lub siedzenia np. kierowcy ciężarówek
  • powikłania po zabiegach chirurgicznych w okolicy krocza i odbytu

Ponadto warto w tym miejscu zwrócić uwagę na fakt, że żylaki odbytu często idą w parze z nieodpowiednią dietą np. dieta uboga w błonnik, małe ilości płynów.

Hemoroidy w ciąży

Z problemem żylaków odbytu zmagają się również kobiety w zaawansowanej ciąży. Powodem takiego stanu może być fakt, że rozwijający się płód może uciskać układ żylny, co z kolei utrudnia właściwy przepływ krwi i generuje zaburzenia w pracy jelit. Zdarza się również, że u podłoża choroby hemoroidalnej leży sam poród a dokładnie związane z nim nadmierne parcie, które powoduje rozciągnięcie się guzków krwawniczych.

Objawy hemoroidów

Głównym objawem hemoroidów jest krwawienie z odbytu. Czasem dostrzegalny jest śluz w stolcu. Dodatkowo pacjent cierpiący z powodu żylaków odbytu skarży się na dyskomfort w okolicy odbytu, który może przybierać formę pieczenia i swędzenia. Niejednokrotnie objawy przybierają uczucie niekompletnego wypróżnienia, tak jakby zalegania w jelicie. Jeśli mamy do czynienia z zaawansowanym stadium choroby wówczas może pojawić się nietrzymanie gazów, stolca. Należy mieć na uwadze, że z hemoroidami może współistnieć szczelina odbytu lub jego wypadanie. Warto również wspomnieć, że w przypadku nasilonych i częstych krwawień może wystąpić anemia.

Jak przebiega leczenie

Przebieg leczenia problemów z hemoroidami uzależniony jest od wielu czynników w głównej mierze od stadium zaawansowania problemu. Wiele osób w początkowej fazie choroby sięga po różnego rodzaju maści i kremy, jednak należy podkreślić, że tego typu specyfiki najczęściej nie dają długotrwałej poprawy , jako że nie likwidują przyczyny problemu . Jeśli stadium choroby jest zaawansowane może się okazać, że jedynym rozwiązaniem jest leczenie operacyjne. W tym miejscu warto podkreślić, że nawet jeśli zastosowanie miała operacja to i tak należy zadba o zlokalizowanie źródła problemu i wdrożyć odpowiednie postępowanie mające na celu zlikwidowanie przyczyny i tym samym zapobiegać nawrotom choroby.

Rehabilitacja (terapia manualna) w przypadku choroby hemoroidalnej

Tak jak wspomnieliśmy powyżej proces leczenia hemoroidów powinien skupiać się nie tylko na usuwaniu skutków (objawów) ale również dążyć do wyeliminowania źródła problemu. W tym celu warto odwiedzić gabinet fizjoterapeutyczny i skorzystać z terapii manualnej (rehabilitacji). Celem rehabilitacji jest przywrócenie odpowiedniego napięcia tkanek i praca nad poprawnym ukrwieniem. Działanie to wpływa na usprawnienie drenażu żylnego w obszarze miednicy, a co się z tym wiąże- zmniejszenie zastojów. Fizjoterapeuta zwróci także uwagę na problematykę więzadeł w okolicy miednicy z uwagi na fakt, że ich zbyt duże napięcie może generować ucisk naczyń krwionośnych i wpływać na utrudnienie odpływu krwi żylnej.

Warto zwrócić uwagę na fakt, że przyczynami hemoroidów u niektórych pacjentów są problemy wątrobowe. W takiej sytuacji fizjoterapeuta może wdrożyć terapię trzewną (wisceralną). Jeśli źródłem choroby hemoroidalnej są nieprawidłowości na poziomie miednicy fizjoterapeuta zastosuje odpowiednie techniki, których celem jest poprawa funkcjonowania tego obszaru. Sprawdź także: Starosłowiański Masaż Brzucha

Zdarza się, że przyczyną hemoroidów są problemy związane z wątrobą. Wówczas jednym z elementów rehabilitacji jest terapia wisceralna (trzewna)

Hemoroidy rehabilitacja- jakie są koszty

Aktualny cennik naszych usług dostępny jest tutaj

Zachęcamy do kontaktu w przypadku wątpliwości

Hemoroidy rehabilitacja w Warszawie- gdzie szukać pomocy

W Centrum Rehabilitacji i Osteopatii Osteo Med oferujemy Państwo kompleksową rehabilitację i porady specjalistów. Jeśli problem hemoroidów dotyczy Ciebie lub jesteś po operacji ich usunięcia nie wahaj się skorzystać z naszej pomocy.

Wiemy, że dla wielu pacjentów hemoroidy stanowią wstydliwy problem, o którym niechętnie mówią.

Pamiętaj, problemy związane z hemoroidami nie są wcale rzadkie i dotyczą wielu osób! Nie wstydź się poprosić o pomoc specjalistę. Wiemy jak Ci pomoc i wiemy jak zadbać o to, aby wizyta przebiegała w sposób komfortowy dla Ciebie.

Zachęcamy do kontaktu pod numerem 506-459-870.

Pomagamy w dolegliwościach m.in.

• bóle kręgosłupa, karku, szyi
  • dyskopatie
  • bóle i zawroty głowy, migreny
  • dolegliwości ze strony stawów skroniowo-żuchwowych (osteopatia stomatologiczna)
  • rwa kulszowa, rwa ramienna
  • ostroga piętowa
  • zespół cieśni nadgarstka
  • porażenie nerwu twarzowego
  • nietrzymanie moczu, gazów, stolca, częstomocz, hemoroidy
  • mobilizacja blizn w tym po cesarskim cięciu, i inne.

Rehabilitacja kobiet w ciąży

Osteopata dziecięcy

Rehabilitacja ruchowa dla dzieci

Osteopata dla noworodka