Rehabilitacja uroginekologiczna Warszawa

Rehabilitacja uroginekologiczna Warszawa. Co to jest fizjoterapia uroginekologiczna

Fizjoterapia uroginekologiczna jest formą postępowania w przypadkach związanych z dysfunkcjami na poziomie układu moczowego, płciowego i pokarmowego. Wśród najczęściej stosownych metod rehabilitacji należy wymienić pracę nad mięśniami dna miednicy oraz terapią wisceralną, ale nie tylko. Fizjoterapia uroginekologiczna to szeroki dział i tak naprawdę metodę terapii dobiera się w zależności od problemu zgłaszanego przez pacjentkę.

osteopata warszawa

Fizjoterapia uroginekologiczna Warszawa

Rodzaje problemów, z którymi możesz zgłosić się do fizjoterapeuty uroginekologicznego to m.in.:

Problemy układu pokarmowego

• nietrzymanie gazów, stolca
  • zaparcia
  • hemoroidy
  • ból przy wypróżnianiu
  • szczelina odbytu, wypadający odbyt

Problemy układu płciowego i moczowego

• bolesne współżycie (dyspereunia), brak czucia
  • bolesne miesiączkowanie
  • obniżenie ścian pochwy, narządów miednicy mniejszej
  • wspomagająco przy leczeniu niepłodności
  • rehabilitacja po zabiegach w obrębie miednicy
  • częstomocz, nokturia, ból mikcji
  • zaleganie moczu w pęcherzu
  • nietrzymanie moczu

Opieka okołoporodowa, osteopatia dla kobiet w ciąży i po porodzie

• rehabilitacja kresy białej wraz z diagnostyką USG
  • rehabilitacja (mobilizacja) blizn po operacjach w tym po cesarskim cięciu i episiotomii (rehabilitacja blizny po nacięciu krocza)
  • zespoły bólowe w ciąży i po porodzie np. bóle kręgosłupa, rwa kulszowa, zespół mięśnia gruszkowatego, zespół cieśni nadgarstka, bóle ze strony spojenia łonowego, bóle głowy i migreny i inne.
  • Przygotowanie do porodu, przygotowanie mięśni dna miednicy, nauka swobodnego oddychania
  • Profilaktyka poporodowa
  • Usuwanie zastojów mleka w piersiach

Kiedy powinnam zgłosić się na rehabilitację uroginekologiczną

Wizyta u fizjoterapeuty specjalizującego się w dolegliwościach kobiecych wskazana jest wszystkim kobietom, które chcą w sposób świadomy nauczyć się pracy z własnym ciałem, pracy z dnem miednicy a także tym paniom, które doświadczają jakichkolwiek problemów natury uroginekologicznej. Fizjoterapeuta uroginekologiczny pomoże Ci zarówno w dolegliwościach bólowych jak również w przypadku problemów takich jak nietrzymanie moczu, bolesne współżycie itp.

Z pomocy fizjoterapeuty warto skorzystać również w okresie planowania ciąży oraz okresie okołoporodowym i poporodowym.

rehabilitacja warszawa
Nietrzymanie moczu to jeden z problemów, z którym kobiety zgłaszają się do fizjoterapeuty uroginekologicznego

Jak przebiega wizyta u fizjoterapeuty / osteopaty

Pierwsze spotkanie trwa 45 minut. Na wizycie fizjoterapeuta/ osteopata sprawdza dokładnie zgłaszane przez pacjentkę dolegliwości, skupiając się nie tylko na ich objawach ale również poszukując źródła takiego stanu. Ważnym etapem jest przygotowanie odpowiedniego zestawu ćwiczeń do samodzielnej pracy w domy oraz w razie potrzeby skorygowanie codziennych nawyków.

Jeśli chodzi o sposoby rehabilitacji to tak naprawdę dysponujemy szerokim arsenałem technik terapii manualnej a w razie potrzeby również wspomagająco fizykoterapią. Rodzaj terapii dobierany jest w zależności od problemu. Fizjoterapeuta może na przykład zastosować terapię wisceralną (trzewną) jeśli dolegliwości dotyczą układu pokarmowego. Może również skupić się na pracy powięziowej czy z tkankami miękkimi jeśli natura problemu wymaga tej formy rehabilitacji. W przypadku pacjentów borykających się z migrenami i bólami głowy wspomagająco osteopata może przeprowadzić terapią kranio-sakralną (czaszkowo-krzyżową) i suchą igłoterapię.

Praca z blizną np. po cesarskim cięciu najczęściej przybiera formę mobilizacji zaś wspomagająco stosuję się laseroterapię ( terapia laserem wysokoenergetycznym HIL).

Rehabilitacja uroginekologiczna- jakie są koszty wizyty

Aktualny cennik naszych usług dostępny jest tutaj

Zachęcamy do kontaktu w przypadku wątpliwości

Rehabilitacja uroginekologiczna Warszawa- gdzie szukać pomocy

W Centrum Rehabilitacji i Osteopatii Osteo Med oferujemy Państwo kompleksową rehabilitację i porady specjalistów. Nasze Centrum jest czynne od poniedziałku do piątku od 8.00-20.00

Zachęcamy do kontaktu pod numerem 506-459-870.

Inne usługi, z których możesz skorzystać w naszym Centrum

Oprócz kompleksowej fizjoterapii uroginekologicznej oferujemy także rehabilitację dzieci i niemowląt wraz z poradnią preluksacyjną (USG stawów biodrowych). Nasz zespół pomaga także pacjentom po operacjach (rehabilitacja ortopedyczna), a także oferuję rehabilitację neurologiczna i reumatologiczną. Dodatkowo możecie Państwo skorzystać u nas z porad specjalisty ortopedy chirurga wraz z diagnostyką USG.

Pomagamy w dolegliwościach m.in.

• bóle kręgosłupa, karku, szyi
  • dyskopatie
  • bóle i zawroty głowy, migreny
  • dolegliwości ze strony stawów skroniowo-żuchwowych (osteopatia stomatologiczna)
  • rwa kulszowa, rwa ramienna
  • ostroga piętowa
  • zespół cieśni nadgarstka
  • porażenie nerwu twarzowego
  • nietrzymanie moczu, gazów, stolca, częstomocz, hemoroidy
  • mobilizacja blizn w tym po cesarskim cięciu, i inne.

Rehabilitacja kobiet w ciąży

Osteopata dziecięcy

Rehabilitacja ruchowa dla dzieci

Osteopata dla noworodka