Fala uderzeniowa leczenie ostrogi piętowej

Stopy to bardzo istotny element naszego ciała. Pełnią bardzo ważne funkcje statyczną, bowiem utrzymują cały ciężar ciała, jak również dynamiczną dzięki której możemy bez problemu przemieszczać się i pokonywać przeszkody.

Mimo swoich niedużych rozmiarów stopa jest niezwykle skomplikowana jeśli chodzi o budowę i strukturę. Składa się bowiem z 26 kości, które podzielone są na trzy obszary: kości stępu gdzie wyróżniamy; kość skokową, piętową, łódkowatą, kości klinowate (boczną, pośrednią, przyśrodkową) oraz kość sześcienną; śródstopia, oraz kości paliczkowe.

Ze względu na swoją budowę, mechanikę jak również zadania jakie spełnia stopa jest często narażona na urazy, kontuzje oraz przeciążenia. Nieprawidłowości w obrębie stopy nie należy lekceważyć. Zaniedbania na poziomie stopy mogą mieć poważne konsekwencje dla pozostałych struktur.

Najczęstsze patologie występujące w obrębie stopy to:

Uszkodzenie (zerwanie) ścięgna Achillesa
Ostroga piętowa
Skręcenie stawu skokowego
Paluch koślawy
Hallux
Zapalenie rozcięgna podeszwowego
Zespół kanału stępu
Zespół zatoki stępu
Niestabilność stawu skokowego
Choroba zwyrodnieniowa stawu skokowego

Dzisiejszy wpis poświęciliśmy problematyce ostrogi piętowej i sposobów jej leczenia.

Co to jest ostroga piętowa?

Ostroga piętowa- to pojęcie w literaturze medycznej określa się jako  entezopatia rozcięgna podeszwowego.  Jest to narośl kostna- swojego rodzaju zwyrodnienie na pięcie. Jest skutkiem zapalenie w miejscu gdzie kość pięty łączy się z rozcięgnem piętowym, czyli obszarem stopy, który stale napina się i rozluźnia przy każdym kroku. Ten proces zapalny z kolei odpowiada za tworzenie się w miejscu przyczepu nadprogramowej tkanki kostnej czyli powstawanie narośli zwanej ostrogą piętową.

Objawem tej nieprawidłowości jest miejscowy, kłujący ból w okolicy pięty ( z tyłu lub w środku). Początkowo jest od odczuwalny najpierw przy chodzeniu, jednak z czasem przybiera on na sile i towarzyszy nawet wtedy, gdy siedzimy bądź leżymy utrudniając tym samym normalną aktywność życiową.

Kogo dotyczy problem ostrogi piętowej?

Coraz więcej osób zgłasza się do nas z problemem ostrogi piętowej. Schorzenie dotyka zarówno osoby młode jak i w starszym wieku, bez względu na płeć, czy wagę. Praktycznie każdego dnia przyjmujemy po kilka- czasem kilkanaście osób cierpiących na ostrogę piętową. Dlaczego więc tak wiele osób boryka się z problemem ostrogi?

Jedna z przyczyn głównym przyczyn tego schorzenia jest noszenie niewłaściwego obuwia np. z twardą podeszwą. Nie bez znaczenia jest również intensywne uprawianie sportów obciążających stopę, takich jak bieganie, tenis lub siatkówka. Z problemem ostrogi piętowej borykają się też osoby wykonujące na co dzień pracę w pozycji stojącej, która znaczącą obciąża stopę (np. fryzjerki). Kolejnym czynnikiem predysponującym do powstawania ostrogi piętowej jest podeszły wiek związany z naturalnymi procesami niszczenia elementów kostno-stawowych. Osoby, które w przeszłości doznały urazów w obrębie stawów skokowych/ stopy i u których nie zostało wdrożone odpowiednie postępowanie rehabilitacyjne są kolejną grupa narażona na występowanie ostrogi piętowej.

Diagnostyka i rehabilitacja bolesności piętowej

Ostroga piętowa to przykra dolegliwość, która może przysporzyć wielu problemów. Ból pięty spowodowany ostrogą niestety sam nie ustąpi, zaś stosowanie metod „domowych” może pomóc jedynie doraźnie i na krótko. W takich sytuacjach należy skorzystać z pomocy specjalisty, który dysponuje szerokim zakresem metod terapeutycznych skutecznych w walce z ostrogą.

Leczenie rozpoczyna się od wykonania szczegółowej analizy stanu przed chorobowego oraz dotychczas stosowanych terapii leczniczych. Podczas badania stopy istotne jest zlokalizowanie bólu i ustalenie z jakim typem ostrogi mamy do czynienia. Dopiero wówczas mając pełny obraz choroby można rozpocząć leczenie.

W procesie leczenia ostrogi piętowej bardzo dobre efekty uzyskujemy stosując terapię manualną np. prace na tkankach miękkich, balansowanie więzadłowe oraz artykulację i manipulacje stawów stopy. Często w rehabilitacji wykorzystuje się również suchą igłoterapię,

Fala uderzeniowa cennik

Aktualny cennik dostępny jest na naszej stronie. Do wyboru oferujemy zabiegi pojedyncze jak również pakiety promocyjne. Proszę zwrócić uwagę, że w naszej ofercie posiadamy zarówno falę uderzeniowa radiacyjną jak również skupioną. Zabiegi wykazują podobny efekt terapeutyczny jednak różnią się aspektem technicznym oraz wskazaniami. W kwestii doboru odpowiedniego rodzaju fali uderzeniowej nasi fizjoterapeuci służą Państwu pomocą. Co istotne oferujemy także możliwość realizacji zabiegów fali uderzeniowej pod kontrolą USG.

Zapraszamy do kontaktu pod numerem 506-459-87