Ból kręgosłupa rehabilitacja

Ból kręgosłupa- przyczyny, sposoby rehabilitacji

Obecnie coraz więcej osób uskarża się na bóle kręgosłupa. Problem ten stał się nie tylko zagadnieniem medycznym ale również społecznym. Szacuje się, że blisko 80% społeczeństwa boryka się z dysfunkcjami kręgosłupa i tkanek okołokręgosłupowych.

Do rozwoju schorzeń związanych z układem ruchu przyczynia się nie tylko siedzący tryb życia, mała aktywność fizyczna, ale również nieprawidłowe odżywianie, stosowanie używek i nadużywanie leków.

Jak sobie poradzić w przypadku bólu kręgosłupa

Jako przeciwdziałanie dolegliwościom bólowym kręgosłupa, a właściwie generalnie problemów z kręgosłupem należy wskazać m.in. właściwa ergonomię pracy (np. poprawne podnoszenie i dźwiganie ciężkich przedmiotów), odpowiednio dopasowaną intensywność ćwiczeń fizycznych, dbałość o prawidłową postawę ciała, odpowiednie odżywianie.

Dlaczego tak ważna jest odpowiednia dbałość o kręgosłup?

Kręgosłup pełni niezwykle ważne funkcje w naszym organizmie. Do najważniejszych z nich należy: stabilizacja, ochrona rdzenia kręgowego a także funkcja podporowa ciała. Co więcej, kręgosłup stanowi miejsce przyczepu wielu mięśni i służy jako narząd ruchu. Istotny wpływ na mechanikę kręgosłupa odgrywają mięśnie. Zatem należy zwrócić uwagę na fakt, że wszelkiego rodzaju zaburzenia napięcia mięśniowego (np. na skutek urazów lub schorzeń) mogę znacznie wpływać na ograniczenia ruchomości. W takiej sytuacji fizjoterapeutów prowadzący rehabilitację bez wątpienia zwróci uwagę na problematykę przywrócenia zaburzonej równowagi napięcia mięśniowego. W tym miejscu istotne jest określenie przyczyny takiego stanu oraz odpowiednie zaplanowanie rehabilitacji.

rehabilitacja warszawa
Ból kręgosłupa to problem, z którym boryka się większa część społeczeństwa. Na szczęście z pomocą przychodzi rehabilitacja.

Przyczyny dolegliwości bólowych kręgosłupa

Niegdyś wszelkie dolegliwości związane z kręgosłupem tłumaczono toczącym się s jego obrębie stanem zapalnym, jednak po dokładnych badaniach koncepcja ta została wykluczona. Jak już wspominaliśmy w poprzednim wpisie;; kręgosłup to skomplikowana struktura zatem każdy z budujących go elementów może powodować dolegliwości bólowe.

Wśród licznych czynników wywołujących ból kręgosłupa należy wymienićm.in. anomalie wrodzone, zmian zwyrodnieniowe, urazy, przeciążenia, zaburzenia metaboliczne, problemy psychologiczne.

Anomalnie i wady wrodzone jako czynniki predysponujące do bólu kręgosłupa

Przykładem zmiany, która może powodować ból kręgosłupa jest lumbalizacja bądź sakralizacja kręgu.

Lumbalizacja polega na zwiększeniu liczny kręgów w stosunku do normalnie występujących w odcinku lędźwiowym, zaś sakralizacja to stan odwrotny, który polega na zredukowaniu liczny kręgów z 5 do 4.

Zmiany zwyrodnieniowe

O problemie szerzej pisaliśmy w jednym z naszych wpisów.

Stany zapalne stawów

Do najpowszechniej występujących należy: reumatoidalne zapalenie stawów (RZS), choroba Bechterewa (ZZSK)

Choroby nowotworowe

Nowotwory to jedna z przyczyn powstawania dolegliwości bólowych kręgosłupa/ Charakterystyczną cechą bólów kręgosłupa, które wynikają z choroby nowotworowej jest to, że nie ustępują w tzw. pozycjach przeciwbólowych a w większości przypadków nasilają się w nocy.

Ból kręgosłupa w ciąży

To bardzo powszechny problem, z którym zmaga się wiele kobiet. Ból pleców w ciąży potrafi skutecznie uprzykrzyć życie a nawet wyłączyć kobietę w codziennej aktywności. Pamiętaj, że dzięki skutecznym i bezpiecznym metodom rehabilitacji problem bólów kręgosłupa możemy szybko wyeliminować. Szerzej o problemie pisaliśmy tutaj.

Ból kręgosłupa w ciąży nie musi wyłączyć Cię z codziennej aktywności. Z pomocą przychodzi fizjoterapia uroginekologiczna.

Bóle kręgosłupa rehabilitacja

Rehabilitacja jest kluczowym postępowaniem w przypadku dolegliwości bólowych kręgosłupa. Celem rehabilitacji jest likwidowanie bólu oraz wyeliminowanie jego nawrotów, zdrożenie profilaktyki i odpowiedniej edukacji pacjenta.

Podczas rehabilitacji fizjoterapeuta wykorzysta odpowiednie techniki terapii manualnej, zalecane do stanu pacjenta. Przykładem terapii jaką może zastosować fizjoterapeuta jest praca na powięzi, tkankach miękkich, neuromobilizacje i wiele innych. Dodatkowo proces rehabilitacji można wspomagać zabiegami z zakresu fizykoterapii np. pole magnetyczne.

Rehabilitacja kręgosłupa- gdzie szukać pomocy?

W Centrum Rehabilitacji i Osteopatii Osteo Med. oferujemy Państwu kompleksową rehabilitację wraz z konsultacjami ortopedycznymi. Oferujemy także diagnostyką USG.

Nasze centrum jest czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-20.00

Rezerwacja wizyt odbywa się pod numerem 506-459-870

Rehabilitacja ból kręgosłupa-cena.

Cennik uzależniony jest od czasu trwania rehabilitacji. Aktualne koszty dostępne są na naszej stronie

Jaką pomoc możecie Państwo uzyskać jeszcze w naszym centrum?

Oprócz rehabilitacji ortopedycznej, (po urazach, przeciwbólowej) oferujemy Państwu również rehabilitację neurologiczną, reumatologiczną, uroginekologiczną (rehabilitacja okołoporodowa), fizjoterapię dzieci i niemowląt, a także konsultacje specjalistyczne lekarzy ortopedów, chirurgów.