Uszkodzenie nerwu po wyrwaniu zęba

Uszkodzenie nerwu czuciowego podczas ekstrakcji zęba

Każdy zabieg chirurgiczny, a do takich bez watpienia należy usunięcie zęba obarczony jest ryzykiem komplikacji. Jedną z nich jest możliwość możliwość uszkodzenia nerwu czuciowego . Najczęściej dochodzi do tego podczas ekstrakcji zębów dolnych, zwłaszcza ósemek. Przeważnie uszkodzenia dotyczą nerwu językowego i zębodołowego dolnego, które zaliczamy do nerwów czuciowych. Nerw językowy zaopatruje trzon i koniec języka oraz brodawki grzybowate odpowiadające za wrażenia smakowego. Jeśli chodzi o nerw zębodołowy dolny zaopatruje miazgę zębów żuchwy,  błonę śluzową po zewnętrznej stronie wyrostka zębodołowego, a poprzez nerw bródkowy – skórę i błonę śluzową wargi dolnej oraz skórę okolicy bródkowej.

uszkodzenie nerwu czuciowego po wyrwaniu zęba jest dość częstym powikłaniem po ekstrakcji ósemki.

Dolegliwości związane z uszkodzeniem nerwu czuciowego po wyrwaniu zęba

W zależności od stopnia uszkodzenia nerwu, pacjent odczuwa różne dolegliwości.

Zaburzenia smaku oraz niewrażliwość czuciowa języka towarzyszą uszkodzeniom nerwu językowego. Uszkodzenie nerwu zębodołowego dolnego z kolei manifestuje się jako zaburzenia czucia w obszarze dolnej wargi.

Niejednokrotnie pacjenci z uszkodzonym nerwem czuciowym zgłaszają odczucie mrowienia, lub pieczenia.

Uszkodzenie nerwu czuciowego po wyrwaniu zęba- leczenie

Jeśli zaobserwowałaś/eś u siebie podobne objawy po wyrwaniu zęba (lub innym zabiegu w obrębie twarzy) zalecamy aby skonsultować je z lekarzem dentystą, który zaleci odpowiednie postępowanie i ewentualnie zasugeruje odpowiednie witaminy.

W przypadku braku przeciwwskazań warto skorzystać z laseroterapii, laserem wysokoenergetycznym HIL. Seria zabiegów pozwoli przyspieszyć powrót do zdrowia.

Laser wysokoenergetyczny HIl w Warszawie, gdzie wykonać zabieg?

W Centrum Rehabilitacji i Osteopatii Osteo Med. oferujemy Państwu kompleksową rehabilitację i konsultacje specjalistyczne. Mamy w naszej ofercie również zabiegi z zakresu fizykoterapii, w tym laser wysokoenergetyczny HIL.

Rezerwacja wizyt odbywa się pod numerem 506-459-870