Choroba zwyrodnieniowa

Choroba zwyrodnieniowa kręgosłupa jest przewlekłym i postępującym schorzeniem, które w znacznym stopniu obniża jakość życia pacjentów. Jednoczęśnie jest najczęstrzą przyczyna dolegliwości bólowych kręgosłupa.

Na czym polega choroba zwyrodnieniowa kręgosłupa?

Schorzenie polega na przedwczesnym zużywaniu i zwyrodnieniu tkanek, które tworzą funkcjonalne połączenie kręgów. O ile jest to naturalny proces zużycia organizmu to najczęściej występuje on u osób starszych. Niemniej jednak proces degeneracji może rozpocząć się również w młodym wieku na przykład na skutek przeciążenia.

Rodzaje zwyrodnień kręgosłupa

Zwyrodnienie może mieść charakter pierwotny lub wtórny. Przy wtórym najczęściej wskazujemy na stan po przebytym urazie, chorobie o charakterze zapalnym a także przy wadach kręgosłupa.

Zmiany zwyrodnieniowe to zjawisko złożone. W wyniku pojawiających się procesów dochodzi do zmian klinicznych, które mogą ujawnić się już u osób około 30 roku życia. Konsekwencją jest zmniejszenie udział substancji płynnych w jądrze miażdżystym. W rezultacie staje się ono mniej elastyczne.

Przyczyny choroby zwyrodnieniowej

Do czynników predysponujących zaliczamy m.in. zaawansowany wiek, otyłość, praca polegająca na dźwiganiu, wady wrodzone, nadmierna aktywność fizyczna.

Choroba zwyrodnieniowa i co dalej? Metody leczenia

Współczesna medycyna daje wiele możliwości leczenia choroby zwyrodnieniowej. Rehabilitacja jest jedną z możliwości, której celem jest złagodzenie bólu, działanie przeciwzapalne oraz powodujące obniżenie napięcia mięśniowego. W postępowaniu rehabilitacyjnym istotną rolę odgrywa nie tylko kinezyterapia, ale także profilaktyka i edukacja pacjenta. Wybór zabiegów uzależniony jest od rodzaju schorzenia kręgosłupa, jego lokalizacji, dolegliwości bólowych. Koncepcje szerokopojętej rehabilitacji umożliwiają dostosowanie jej do indywidualnych potrzeb pacjenta, jako że rehabilitacja stanowi integralną składowa profilaktyki oraz terapii.

Należy mieć na uwadze fakt, że choroba zwyrodnieniowa jest schorzeniem przewlekłym, niemniej jednak jej postępowanie można opóźnić,

Rehabilitacja kręgosłupa- gdzie szukać pomocy?

W Centrum Rehabilitacji i Osteopatii Osteo Med. oferujemy Państwu kompleksową rehabilitację oraz konsultacje ortopedyczne wraz z diagnostyką USG.

Nasze centrum jest czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-20.00

Rezerwacja wizyt odbywa się pod numerem 506-459-870

Rehabilitacja ból kręgosłupa-cena.

Cennik uzależniony jest od czasu trwania rehabilitacji. Aktualne koszty dostępne są na naszej stronie

Jaką pomoc możecie Państwo uzyskać jeszcze w naszym centrum?

Oprócz rehabilitacji ortopedycznej, (po urazach, przeciwbólowej) oferujemy Państwu również rehabilitację neurologiczną, reumatologiczną, uroginekologiczną (rehabilitacja okołoporodowa), fizjoterapię dzieci i niemowląt, a także konsultacje specjalistyczne lekarzy ortopedów, chirurgów.