USG węzłów chłonnych Warszawa

Badanie USG węzłów chłonnych najczęściej wykonywane jest w obszarze węzłów szyjnych, pachowych, pachwinowych oraz krezkowych (wewnątrzbrzuszne).  Jest podstawowym badaniem umożliwiającym ocenę wielkości węzłów chłonnych, struktury miąższu oraz otaczających tkanek.  Pacjenci najczęściej zgłaszają się na USG z powodu ich powiększenia, bolesności lub zmian w obrębie skóry pod węzłami. Najczęstszą przyczyna powiększonych węzłów chłonnych jest stan zapalny w okolicy danej grupy węzłów. Limfadenopatia może również przybierać groźne postacie takie jak nowotwory pierwotne jak ziarnica złośliwa, chłodniaki nieziarnicze czy przerzuty nowotworowe do węzłów chłonnych.

W jakim celu wykonuje się badanie USG węzłów chłonnych

Badanie pozwala na większą dokładność w stawianiu diagnozy. Standardowo w badaniu węzłów chłonnych stosuje się badanie palpacyjne. Pozwala ono na wyczucie zgrubień oraz powiększeń w obrębie węzłów chłonnych, niemniej jednak w przeciwieństwie do badania USG palpacja pozwala na wyczuwanie wyłącznie powierzchownych zmian. Badanie USG jest znacznie bardziej dokładne co pozwala na stawianie precyzyjnej diagnozy.  Badanie ultrasonofgraficzne pozwala na różnicowanie pomiędzy węzłami odczynowymi a węzłami podejrzanymi o charakterze nowotworowym.

usg warszawa

Wskazania do badania USG węzłów chłonnych

• powiększenie węzłów chłonnych
  • ich bolesność
  • zmiany na skórze w obrębie węzłów chłonnych

O ile nie każdy objaw wskazujący na potrzebę wykonania badania USG wiąże się z groźną chorobą to jednak pod żadnym pozorem nie należy lekceważyć niepokojących symptomów.

Badanie USG węzłów chłonnych- cena

Badanie kosztuje 130 zł. Czas trwania badania to ok 10-15 minut.

USG węzłów chłonnych w Warszawie- gdzie wykonać badanie?

Badanie  możecie wykonać Państwo w Centrum Rehabilitacji i Osteopatii Osteo-Med przy ulicy Romera 10 lok B2.. . W celu umówienia wizyty na badanie zapraszamy do kontaktu pod numerem 506-459-870.