USG spojenia łonowego

Rozejście spojenia łonowego to bolesna przypadłość, z którą boryka się wiele kobiet w ciąży. W trakcie ciąży zwiększa się stężenie estrogenów we krwi oraz poziom relaksyny. Wskutek działania tych hormonów dochodzi do rozluźnienia chrząstkozrostów (spojenie łonowe oraz stawy krzyżowo-biodrowe). Zjawisko to ma swoje wytłumaczenie- chodzi o przygotowanie miednicy do porodu i ułatwienie przyjścia dziecka na świat. Należy mieć na uwadze bardzo istotny aspekt, bowiem rozejście spojenia łonowego stanowi przeciwwskazanie do porodu siłami natury. Co więcej, jeśli objawy będą się nasilały lekarz prowadzący ciążę może nawet zadecydować o jej szybszym zakończeniu.

Czym jest spojenie łonowe?

Jest to chrząstka łącząca obie kości łonowe w obrębie miednicy. Chrząstka ta ma za zadanie przygotować miednicę do porodu. Pod wpływem oddziaływania hormonów dochodzi do rozluźnienia więzadeł, mięśni oraz stawów. Ponadto w toku ciąży zwiększa się masa dziecka. Wszytko to sprawia, że dochodzi do ucisku na chrząstkę i wystąpienia dolegliwości bólowych. Co do zasady powyższe dolegliwości powinny ustąpić po odpoczynku I ograniczeniu wysiłku fizycznego. Problem pojawia się jednak w momencie, kiedy ból nie ustępuje nawet pomimo odpoczynku I przybiera uporczywy charakter. Takie objawy mogą świadczyć o rozejściu spojenia łonowego.

Kompleksowa opieka okołoporodowa, USG kresy białej, USG spojenia łonowoego

Objawy rozejścia spojenia łonowego:

Do najczęstszych objawów rozejścia spojenia łonowego zaliczmy m.in. dolegliwości bólowe w okolicy spojenia łonowego, które wyraźnie nasilaną się podczas chodzenia, stania na jednej nodze, wchodzenia i schodzenia ze schodów. Ponadto odczuwalna jest także bolesność palpacyjna spojenia łonowego. Dolegliwości bólowe możemy definiować jako ból o charakterze promieniującym do okolicy kości krzyżowej oraz po przyśrodkowej stronie uda;

Należy mieć na uwadze, że problem rozejścia spojenia łonowego dotyczny nie tylko kobiet w ciąży. Coraz częściej problem dysfunkcji spojenia łonowego dotyczy osób aktywnych fizycznie.

USG spojenia łonowego Warszawa- gdzie wykonac zabieg?

W Centrum Rehabilitacji i Osteopatii Osteo-Med możecie Państwo wykonać badanie USG spojenia łonowego. Badanie przeprowadza mgr Łukasz Gąsior, D.O. W celu uzyskania dodatkowych informacji zapraszamy do kontaktu telefonicznego pod nr. 506-459-870

USG spojenia łonowego- jaki jest koszt zabiegu?

Aktualny cennik jak również dostępne pakiety promocyjne można znaleźć na naszej stronie w zakładce cennik.