Rehablitacja stomatologiczna

Rehabilitacja stomatologiczna- co to takiego?

Fizjoterapia stomatologiczna jest dosyć obszerną dziedziną.

Zajmuję się ona problemami związanymi z układem stomatognatycznym. Układ ten, przede wszystkim odpowiedzialny jest za pobieranie pokarmu, przeżuwanie, artykulację dźwięków, odczuwanie smaku czy oddychanie.

Objawy występowania nieprawidłowości w obrębie stawu skroniowo-żuchwowego, głowy, twarzy oraz szyi, z uwzględnieniem mięśni żucia, określamy jako „zaburzenia skroniowo-żuchwowe” – tym między innymi zajmuje się fizjoterapia stomatologiczna.

Jakie problemy uwzględnia fizjoterapia stomatologiczna?

Według światowych danych, częstotliwość tego rodzaju zaburzeń wacha się między 60 a 80% społeczeństwa, z czego zdecydowana większość to kobiety.

Fizjoterapia stomatologiczna uwzględnia takie problemy jak :

• zgrzytanie, zaciskanie zębów ( bruksizm)
  • problemy z przełykaniem
  • ból, sztywność mięśni żucia
  • ograniczenie ruchomości żuchwy (problemy z otwieraniem i zamykaniem buzi)
  • ból, nawrażliwość zębów
  • wady zgryzu

Ponadto, fizjoterapia (oraz osteopatia) stomatologiczna wskazana jest także w problemach takich jak:

• zawroty głowy
  • nudności
  • migreny
  • szum i piszczenie w uszach
  • bóle karku, kręgosłupa
  • drętwienie rąk.

Fizjoterapeutę (osteopatę) specjalizującego się w rehabilitacja stomatologicznej odwiedzają także pacjenci, których dotyczą poniżej wymienione problemy:

• stany po urazach szczęki, żuchy, twarzoczaszki
  • zaburzenia czucia w obrębie głowy i szyi
  • stany po wyrwaniu zęba
  • po operacjach w obrębie głowy i szyi

Przyczyny problemów z aparatem żucia (stawu skroniowo- żuchwowego):

– mikrourazy powstałe podczas codziennych czynności typu jedzenie, ziewanie, śmianie się

– usuwanie zębów

– urazy np. po upadku

– urazy odcinka szyjnego kręgosłupa

– różnego rodzaju wady zgryzu

– bruksizm- zgrzytanie zębami, często wywołane stresem, czy zaburzeniami stomatologicznymi

– stany zapalne np. ZZSK.

– wady postawy: nadmiernie wysunięcie głowy ku przodowi

Jak wygląda rehabilitacja stomatologiczna?

Rehabilitacja stomatologiczna zyskuje coraz większe grono zainteresowanych ze względu na bezinwazyjność oraz pozytywne wyniki leczenia. Sama rehabilitacja uwzględnia szeroki zakres metod terapeutycznych a każda z nich starannie dopasowywana jest to pacjenta.

Wyróżniamy :

Terapie Manualna- niezwykle ważna w kwestii rozluzniania napięć oraz przywrócenia prawidłowych ruchów stawów. Często wzbogacona o ćwiczenia które przyspieszają proces leczenia a także pomagają, by w przyszłości nie wystąpiły podobne problemy.

Drenaż limfatyczny- rodzaj masażu który ułatwia odpływ limfy oraz wspomaga krążenie krwi. Idealnie sprawdza się do zmniejszenia obrzęków oraz dolegliwości bólowych.

Kinesiotaping- zabieg wspomagający. Polega na naklejaniu elastycznych plastrów na dane partie ciała w celu zniesienia bólu, odpływu limfy, polepszenia przepływu krwi oraz stymulacji poszczególnych partii mięśni.

Fizykoterapia- zabiegi wykorzystujące rozmaite bodźce fizyczne w celu polepszenia funkcjonowania organizmu. W zależności od schorzenia, fizjoterapeuta dobiera odpowiednie zabiegi mające wywołać określone działanie.

W Centrum Rehabilitacji i Osteopatii Osteo-Med pokierujemy Twoją terapią tak, by efekty były jak najbardziej zadowalające.

Czy osoby noszące aparat ortodontyczny, mogą skorzystać z fizjoterapii stomatologicznej?

Tak, jak najbardziej. Celem rehabilitacji podczas noszenia aparatu na zęby jest rozluznienie napiętych mięśni żucia a także działanie przeciwbólowe.

Fizjoterapia stomatologiczna – gdzie szukać pomocy

Problemy ze stawem skroniowo- żuchwowych dotyczą Ciebie? Doświadczasz bólu lub nadmiernego napięcia mięśni, odczuwasz trzaski podczas otwierania czy zamykania żuchwy? Odwiedź nasze Centrum i uzyskaj odpowiednią pomoc!

Rezerwacja wizyt pod numerem 506-459-870.

Adres: Romera 10 lok. B2. Ursynów

Czeka na Ciebie doświadczony zespół fizjoterapeutów i osteopatów, którzy napewno pomogą pozbyć się niechcianych dolegliwości.

Fizjoterapia stomatologiczna- cena

Aktualny cennik naszych usług znajdziecie Państwo w zakładce: Cennik

W razie dodatkowych pytań zachęcamy o telefon pod numer 506-459-870.

Jaką pomoc możecie Państwo uzyskać jeszcze w naszym centrum?

Oferujemy Państwu rehabilitację ortopedyczną, neurologiczną, reumatologiczną, uroginekologiczną (rehabilitacja okołoporodowa), fizjoterapię dzieci i niemowląt, a także konsultacje specjalistyczne lekarzy ortopedów, chirurgów.

Zapraszamy !