Rehabilitacja blizny po cc

Rehabilitacja blizny po cesarskim cięciu. Jak o nią zadbać?

Cesarskie cięcie jest zabiegiem, po którym należy odwiedzić gabinet fizjoterapeuty/ osteopaty i w razie potrzeby wdrożyć odpowiednie postępowanie rehabilitacyjne.

Blizna, która po porodzie  została zaniedbana może dawać poważne dolegliwości nawet po kilku latach. Bliznę po cesarskim cięciu warto skonsultować z fizjoterapeutą/ osteopatą także w sytuacji, gdy nie odczuwasz żadnych dolegliwości ale planujesz kolejną ciążę.

Konsekwencje zaniedbania blizny po cesarskim cięciu

Zaniedbanie blizny po cc może mieć poważne konsekwencje w późniejszym czasie, do których zaliczamy m.in.:

• zaburzenia czucia w obrębie blizny, obszaru krocza, ud
  • uczucie ciągnięcia w obrębie blizny
  • ból kręgosłupa
  • bóle biodra
  • bóle obręczy barkowej
  • ograniczenia w obrębie odcinka szyjnego kręgosłupa
  • bóle przypominające bóle menstruacyjne
  • stany zapalne w obrębie blizny
  • problemy z pęcherzem moczowym
  • problemy z układem trawiennym
  • nieestetyczna blizna

osteopata warszawa

Rehabilitacja blizny po cc

Niestety wciąż niewielu lekarzy uświadamia pacjentki decydujące się na poród przez cesarskie cięcie na temat pielęgnacji blizny oraz konsekwencji jej zaniedbania. Do naszych osteopatów/ fizjoterapeutów stale zgłaszają się panie, które doświadczają dolegliwości bólowych / ograniczeń  po zabiegu, u których blizna jest „przenoszona” np. 2 lub więcej lat.

Rehabilitacja blizny po cesarskim cięciu ma na celu przywrócenie elastyczności i ruchomości tkanek, oraz ma zapobiegać tworzeniu się zrostów. Ponadto wpływa na zmniejszenie się dyskomfortu związanego z uczuciem ciągnięcia a także poprawia wygląd samej blizny.

Przed przystąpieniem do rehabilitacji fizjoterapeuta/ osteopata dokonuje oceny jej stanu. Sprawdza czy jest twarda czy miękka, stopień elastyczności oraz możliwość jej przesuwania.

W następnej kolejności specjalista przystępuje do jej rehabilitacji. Mobilizacja blizny to odpowiednio dobrany masaż i manualne opracowanie. Wpływa na poprawę przepływu płynów w obrębie blizny  oraz tkanek wokół niej. Ponadto oddziaływuje na zmniejszenie napięcia wokół niej oraz odpowiednie uelastycznienie. Osteopatyczna praca z na bliźnie po cc często nie będzie tylko pracą w obrębie samej blizny, ale także w obrębie pozostałych struktur brzusznych, kręgosłupa itp.

Jesteś po cesarskim cięciu, czy jakimkolwiek innym zabiegu chirurgicznym ( np. po szyciu krocza, operacjach onkologicznych. laparoskopii)? Chcesz skontrolować stan swojej blizny? Umów się już dziś do specjalisty. W Centrum Rehabilitacji i Osteopatii Osteo-Med czeka na Ciebie doświadczony zespół osteopatów i fizjoterapeutów. Rezerwacja wizyt odbywa się pod numerem 506-459-870

Zapraszamy do kontaktu pod numerem 506-459-870