Prądy – Fizykoterapia

Wykorzystanie elektroterapii w rehabilitacji polega na objawowym leczeniu schorzeń m. in. układu ruchu i neurologicznych za pomocą różnego rodzaju prądów leczniczych. Podczas terapii w zależności od wskazań fizjoterapeuta wykorzystuj prąd stały, modulowane prądy średniej częstotliwości oraz prądy impulsowe małej i średniej częstotliwości.

Rodzaj prądu i jego dawka jest dobierana w zależności od leczonego schorzenia, a także wrażliwości pacjenta. Czas trwania zabiegu waha się w granicach 5−20 minut.

Rodzaje prądów:

Prądy stałe (galwaniczne)

prądem stałym nazywamy prąd elektryczny, który nie zmienia kierunku oraz wartości natężenia w czasie. Prąd stały po podłączeniu do zamkniętego obwodu powoduje ruch wolnych elektronów lub jonów w kierunku innych biegunów. Podczas zabiegu z wykorzystaniem prądów galwanicznych tkanki poddawane są wpływowi przepływającego stałego prądu elektrycznego. Powodują zwiększoną pobudliwość nerwów i zwiększenie ukrwienie w okolicy poddawanej zabiegowi. Wykazuje dodatkowo działanie przeciwbólowe.

Wskazania do stosowania prądów galwanicznych:

• nerwobóle
  • choroba zwyrodnieniowa
  • porażenie nerwu obwodowego
  • stany pourazowe układu kostnego

Przeciwwskazania do prądów galwanicznych

• gorączka
  • rozrusznik
  • ciąża
  • nowotwór
  • metalowe elementu na drodze przepływu
  • ropne stany zapalne

Fizykoterapia prądy stały przerywany (pseudogalwaniczny)

Prąd stały z krótkotrwałymi przerwami w trakcie przepływu. Stosowany jest do tych samych celów co prąd stały i charakteryzuje się podobnymi właściwościami fizycznymi.

Fizykoterapia Warszawa
Prądy Warszawa
Prądy- Fizykoterapia Warszawa

Prądy TENS

Inaczej: przezskórna elektryczna stymulacja nerwów. Wykorzystywana w leczeniu schorzeń manifestujących się bólem. Prady TENS to prądy o silnej i wysokiej częstotliwości, które działają silnie przeciwbólowo. Ich przeciwbólowe działanie polega na wygaszaniu bólu przez stymulację nerwów.

Wskazania do stosowania prądów TENS

• ostre i chroniczne zespoły bólowe mięśni
  • bóle kręgosłupa, bóle stawów
  • nerwobóle
  • zaburzenia zrostu kostnego
  • stymulacje mięśni szkieletowych

Przeciwwskazania do terapii z wykorzystaniem prądów TENS:

• gorączka
  • rozrusznik
  • ciąża
  • nowotwór
  • metalowe elementu na drodze przepływu
  • ropne stany zapalne
  • epilepsja.

Prądy Kotz`a – nazywane także rosyjską stymulacją

Rodzaj prądów impulsowych charakteryzujących się średnią częstotliwością. Prądy Kotz`a stosuje się najczęściej do elektrostymulacji mięśni zdrowych w celu poprawy ich siły oraz wytrzymałości. Bardzo często wykorzystuje się  je w rehabilitacji, np. po przebytej artroskopii, po długim unieruchomieniu. Czas trwania zabiegu dobierany jest indywidualnie do potrzeb pacjenta, jego stanu zdrowia oraz etapu rehabilitacji.

Prądy Traberta (Ultra Reiz)

Terapię z wykorzystaniem prądów Traberta fizjoterapeuta  może przeprowadzać miejscowo, umieszczając elektrody na miejsca bolesne lub wzdłuż nerwów obwodowych, lub segmentalnie układając dwie elektrody w linii środkowej ciała na kręgosłupie. Wykazują działanie przeciwbólowe, poprawiają krążenie, obniżają napięcie mięśniowe.

Wskazania do terapii z wykorzystaniem prądów:

• choroby zwyrodnieniowe stawów
  • zespoły bólowe kręgosłupa,
  • nerwobóle,
  • bóle mięśniowe,
  • stany ze wzmożonym napięciem mięśniowym,
  • stany pourazowych narządu ruchu
  • zaburzenia krążenia obwodowego.

Koszt zabiegu z wykorzystaniem prądów leczniczych wynosi 20 zł za okolicę.

W celu dokonania rezerwacji zapraszamy o kontakt pod numerem 506-459-870..