Ostroga piętowa- jak sobie z nią radzić- Ostroga piętowa rehabilitacja

Ostroga piętowa rehabilitacja, przyczyny powstawania, objawy.

Ostrogą piętowa- czym jest i jak sobie z nią radzić.

Czy zdarza się, że odczuwasz miejscowy, silny, kłujący ból w pięcie? Dyskomfort ten towarzysz Ci nie tylko podczas chodzenia ale także w czasie spoczynku lub nawet w nocy?

Jeśli tak to w Twoim organizmie prawdopodobnie doszło do stanu zapalnego w newralgicznym miejscu pięty, w wyniku którego utworzyły się złogi wapienne uciskająca ścięgna i więzadła czyli ostroga piętowa.

Czym jest ostroga piętowa?

Ostroga piętowa jest to narośl kostna ( inaczej zwyrodnienie) na pięcie, której skutkiem jest zapalenie w miejscu gdzie kość pięty łączy się z rozcięgnem piętowym, czyli obszarem stopy, który stale napina się i rozluźnia przy każdym kroku. Ten proces zapalny z kolei odpowiada za tworzenie się w miejscu przyczepu nadprogramowej tkanki kostnej czyli powstawanie narośli zwanej ostrogą piętową. Objawem tej nieprawidłowości jest miejscowy, kłujący ból w okolicy pięty ( z tyłu lub w środku). Początkowo jest od odczuwalny najpierw przy chodzeniu, jednak z czasem przybiera on na sile i towarzyszy nawet wtedy, gdy siedzimy bądź leżymy utrudniając tym samym normalną aktywnść życiową.

Kogo dotyczy problem ostrogi piętowej?

Z problemem ostrogi piętowej boryka się coraz więcej osób. Jako jedną z głównym przyczyn tego schorzenia należy zaliczyć noszenie niewłaściwego obuwia np. z twardą podeszwą. Ponadto bóle w okolicy pięty występują także u osób uprawiających niektóre sporty tj. bieganie, siatkówa, tenis. Do grupy wysokiego ryzyka zalicza się także osoby pracujące w pozycji stojącej ( np. fryzjerki) oraz osoby z nadwagą. Od około 40 roku życia dochodzi do zaniku tkanki tłuszczowej pięty, która odpowiada za amortyzację podczas urazów, w związku z czym osoby w tej grupie wiekowej powinny zwracać szczególną uwagę na kondycję swoich pięt i podejmować określone działania proflaktyczne. Należy także zwrócić uwagę na fakt, iż niewłaściwe wykonywanie aktywności fizycznej, zwłaszcza bez odpowiedniej rozgrzewki i rozciągnięcia mięśni może także doprowadzać do licznych nieprawidłowości w okolicy pięty.

S.O.S czyli domowe sposobu na złagodzenie bólu pięt

W sytuacji gdy dokucza Ci silny ból pięty warto wykonać bardzo zimny okład. W tym celu należy owinąć kilka kostek lodu w bawełnianą ściereczkę i kilka razy przykładać w bolesne miejsce. Czynność należy powtarzać za każdym razem kiedy pojawi się dolegliwość. Bolesne miejsce można także delikatnie rozmasować. Do tego celu przydatna będzie np. oliwa z oliwek z dodatkiem olejku eterycznego np. lawendowego. Jeśli problem bolesnej pięty dotyczy ciebie to najlepiej zr4ezygnuj całkowicie z noszenia obuwia z płaskim obcasem i o twardej podeszwie. Warto zakupić specjalne wkłądki żelowe oraz podpiętki ortopedyczne w celu odciążenia pięty.

Należy pamiętać, że przedstawione powyżej porady pomogą jedynie chwilowo zniwelować dokuczliwy ból, nie wyleczą jednak problemu. Kluczem do całkowitej poprawy jest określenia źródła dolegliwości i wdrożenie odpowiedniego specjalistycznego leczenia .

Jak sobie skutecznie poradzić z bolesnością związaną z ostrogą piętową- rehabilitacja ostrogi piętowej?

Ostroga piętowa to przykra dolegliwość, która może przysporzyć wielu problemów. Ból pięty spowodowany ostrogą niestety sam nie ustąpi, zaś stosowanie metod „domowych” może pomóc jedynie doraźnie i na krótko. W takich sytuacjach należy skorzystać z pomocy specjalisty, który dysponuje szerokim zakresem metod terapeutycznych skutecznych w walce z ostrogą. Leczenie rozpoczyna się od wykonania szczególowej analizy stany przedchorobowego oraz dotychczas stosowanych terapii leczniczych. Podczas badania stopy istotne jest zlokalizowanie bólu i ustalenie z jakim typem ostrogi mamy do czynienia. Dopiero wówczas mając pełny obraz choroby można rozpoczać leczenie.

Rehabilitacja ostrogi piętowej Warszawa

Rehabilitacja w Centrum Rehabilitacji i Osteopatii Osteo-MED odbywa się poprzez stosowanie techniki tkanek miękkich, balansujących więzadła oraz artykulację stawów stopy. Ponadto w walce z ostrogą piętową bardzo skuteczna jest tzw. sucha igłoterapia, która polega na nakłuwaniu bolesnych punktów czyli likwidacji punktów spustowych na poziomie mięśniowo- powięziowym. Dodatkowo pacjent otrzymuje wytyczne w jaki sposób właściwie wykonywac ćwiczenia rozciągające mięśnie, tak aby w przyszłości unikać urazów.

Ostroga piętowa- fala uderzeniowa

W rehabilitacji ostrogi piętowej bardzo dobrze sprawdza się także fala uderzeniowa.  Fala uderzeniowa Warszawa to nowoczesna metoda stosowana w rehabilitacji polegająca na oddziaływaniu na procesy zdrowienia tkanek miękkich z wykorzystaniem odpowiedniej energii, która dostaje się pod skórę. Metoda jest wysoce skuteczna a co ważne- bezinwazyjna i bezpieczna dla zdrowia. Więcej na temat rehabilitacji z wykorzystaniem fali uderzeniowej znajdziecie Państwo na naszej stronie: Ostroga piętowa Rehabilitacja Warszawa

Fala uderzeniowa -cennik

W Centrum Rehabilitacji i Osteopatii Osteo Med oferujemy Państwu terapię falą uderzeniową- zarówno radiacyjną jak i skupioną.. Zabiegi wykazują podobny efekt terapeutyczny jednak różnią się aspektem technicznym oraz wskazaniami. W kwestii doboru odpowiedniego rodzaju fali uderzeniowej nasi fizjoterapeuci służą Państwu pomocą. Co istotne oferujemy także możliwość realizacji zabiegów fali uderzeniowej pod kontrolą USG.

Do wyboru oferujemy zabiegi pojedyncze jak również pakiety promocyjne

fala uderzeniowa warszawa

Fala uderzeniowa to nowoczesna metoda walki z bolesna ostroga piętową.

Zapraszamy do kontaktu pod numerem 506-459-87