Osteopata Warszawa

Na czym polega osteopatia?

Osteopatia to sposób diagnozowania u terapii pacjenta za pomocą terapii manualnej. Twórcą metody jest dr Andrew Taylor Still, który 1 874 roku zaklasyfikował osteopatię jako formę  ulepszenia medycyny konwencjonalnej.  Osteopatia opiera sie przed wszystkim na dokładnej znajomości  anatomii człowieka. Doświadczony osteopata na szeroką wiedzę w zakresie biomechaniki, fizjologii, psychologii, żywienia. osteopata reprezentuje holistyczne podejście do pacjenta. Głównym założeniem osteopatii jest twierdzenie, że organizm ludzki stanowi całość zarówno  pod względem strukturalnym jak i w kontekście chorobowym. Osteopata nie stosuje leczenie farmakologicznego. Swoje działania- w myśl filozofii osteopatii opiera na terapii manualnej.

Co istotne medycyna osteopatyczna posiada minimalną ilość przeciwwskazań. Jest wysoce bezpieczna  i skuteczna pod warunkiem oczywiście, że, ze osoba wykonująca terapię posiada stosowne kwalifikacje.  Należy bowiem pamiętać, że szkoły które kończą osteopaci to szkoły medyczne, do których aby się dostać należy posiadać odpowiednie kwalifikacje np. być magistrem fizjoterapii.. Studia trwają 4-5 lat, tak więc osteopatą nie może zostać osoba, po krótkim np. weekendowym kursie.

Jak wygląda wizyta u osteopaty?

Jak już zostało wspomniane osteopata patrzy na człowieka w sposób holistyczny. Oznacza to, że osteopata skupia się na całym człowieku a nie na jego poszczególnych częściach. Doskonała znajomość anatomii jak również zależności pomiędzy poszczególnymi organami pozwala osteopacie  na poszukiwanie źródła bólu/ dysfunkcji niejednokrotnie w oddalonych od siebie strukturach ciała. Może się zdarzyć bowiem, że za problemy np. z barkiem odpowiadają nieprawidłowości na poziomie wątroby itp.  Podczas wizyty osteopata dąży do tego aby znależć mechanizmy, które blokują funkcjonowanie określonych struktur (tzw. dysfunkcji osteopatycznych). Osteopata może pracować metodą osteopatii strukturalnej, wisceralnej oraz czaszkowo krzyżowej.

Z jakimi dolegliwościami należy udać się do osteopaty?

Wizytę u osteopaty należy umówić między innymi w przypadku:

• wszelkich bóli kręgosłupa o różnym podłożu, ból kręgosłupa lędźwiowego, szyjnego, piersiowego
  • dolegliwości bólowych głowy, szyi
  • kiedy dokuczają Ci zawroty głowy, migreny, szumy uszne, zaburzenia snu, chroniczne zmęczenie
  • wad postawy;
  •  urazów: kolan, kostek itp.;
  • bóle i zwyrodnienia stawów, barków, bioder, kolan;
  • łokcia tenisisty, łokcia golfisty, zespołu cieśni nadgarstka
  • rwy kulszowej;
  • ostrogi piętowej
  • częstych skurczów mięśni;
  • dolegliwości o znamionach neurologicznych: np. stwardnienie rozsiane;
  • fibromialgii
  • dolegliwości związane z ciążą: bóle pleców, pachwin, obrzęki nóg, zgaga, przygotowanie do porodu;
  • szeroko pojęta rekonwalescencja po urazach, wypadkach oraz przebytych operacjach.

Osteopata Warszawa

Zapraszamy do Centrum Rehabilitacji i Osteopatii Osteo-Med. Czeka na Ciebie zespół doświadczonych osteopatów, rehabilitantów i lekarzy specjalistów. Skontaktuj się z nami pod numerem 506-459-870. Adres: Romera 10/B2 Ursynów