Dysfunkcje dna miednicy- rehabilitacja uroginekologiczna

Dysfunkcje dna miednicy

Mięśnie dna miednicy mogą ulec usłabieniu na skutek wielu czynników, do których należą zmiany hormonalne, przybieranie na wadze, na skutek ciąży i porodów a także wraz z wiekiem.

Mięśnie dna miednicy

Wspomniane mięśnie przypominają rozwieszony w miednicy hamak. Podtrzymują znajdujące się w miednicy narządy, pęcherz oraz odbytnicę. Dno miednicy zbudowane jest z włókien mięśni takich jak dźwigacz odbytu czy mięsień guziczny ,a także  powiązanej tkanki łącznej, która rozpościera się poniżej miednicy. Dno miednicy oddziela jamę miednicy od położonej poniżej rejonu krocza, stanowi dolną granicę jamy miednicy mniejszej. Rownocześnie jest górną granicą krocza. Poniżej dno miednicy przechodzi w trójkąt odbytniczy. Mięśnie dna miednicy wykonują szereg istotnych i złożonych zadań. Przykładem może posłużyć napinanie podczas chodzenia, tak aby nie doszło do opróżnienia pęcherza. Rozluźniają się podczas stosunku seksualnego a także podczas oddawania stolca.
Tytułem wstępu nieco teorii na temat mięśni dna miednicy tak aby lepiej zrozumieć jak może dochodzić do ich dysfunkcji.

Funkcje dna miednicy:

Do głównych funkcji dna miednicy zaliczamy:
  • podtrzymywanie narządów wewnętrznych, które znajdują się w miednicy np. jelit, macicy, pęcherza
  • zapewnienie kontynencji moczu i stolca
  • ułatwienie porodu poprzez stawianie oporu kierunkowego podczas zstępowania części przodującej i sprawiania, że płód obraca się do przodu, aby przejść przez obręcz miedniczną.
fizjoterapia uroginekologiczna to dziedzina rehabilitacji, która zajmuje się terapią dysfunkcji dna miednicy

Dysfunkcje dna miednicy

Do wielu symptomów dysfunkcji dna miednicy zalicza się m.in.:
  • ból miednicy
  • dyspareunię (ból podczas stosunku)
  • bóle i skurcze pochwy
  • ból obszaru pomiędzy pochwą a odbytnicą oraz dolegliwości bólowe samego odbytu
  • częste oddawanie moczu, nagłe parcie
  • ból dolnej części pleców
  • zaparcia, bolesne wypróżnianie

Dlaczego nie należy lekceważyć dolegliwości ze strony dna miednicy?

Jak już zostało wspomniane, mięśnie dna miednicy pełnią szereg istotnych i złożonych funkcji.  Wszelkie nieprawidłowości w obszarze dna miednicy nie tylko przyczyniają się do nietrzymania moczu, ale także mogą skutkować wypadaniem organów miednicy.  Jak już zostało wspomniane przyczyn dysfunkcji mięśni dna miednicy jest wiele i niezależnie od tego co wywołało niepożądany stan, niezwłocznie powinnaś skorzystać z pomocy fizjoterapeutki urogienekologicznej.

Kiedy należy zgłosić się do fizjoterapeuty uroginekologicznego

Wizyta u fizjoterapeuty specjalizującego się w dolegliwościach kobiecych wskazana jest wszystkim kobietom, które chcą w sposób świadomy nauczyć się pracy z własnym ciałem, pracy z dnem miednicy a także paniom, które doświadczają jakichkolwiek problemów natury uroginekologicznej.
Fizjoterapeuta uroginekologiczny pomoże Ci w wielu dolegliwościach takich jak m.in. nietrzymanie moczu, stolca, gazów, bolesne współżycie, zaparcia, biegunki, szczelina odbytu, bolesne miesiączkowanie, częstomocz i wiele innych. Ponadto fizjoterapeutka uroginekologiczna pomoże Ci w przypadku licznych dolegliwości związanych z ciążą, przygotuje do porodu, a po rozwiązaniu zadba o prawidłowe funkcjonowanie Twojego ciała (rehabilitacja okołoporodowa).

Czym jest fizjoterapia uroginekologiczna?

Fizjoterapia uroginekologiczna jest formą postępowania w przypadkach związanych z dysfunkcjami na poziomie układu moczowego, płciowego i pokarmowego. Wśród najczęściej stosownych metod rehabilitacji należy wymienić pracę nad mięśniami dna miednicy oraz terapią wisceralną, ale nie tylko. Fizjoterapia uroginekologiczna to szeroki dział i tak naprawdę metodę terapii dobiera się w zależności od problemu zgłaszanego przez pacjentkę.

Fizjoterapia uroginekologiczna w Warszawie- gdzie szukać pomocy?

W Centrum Rehabilitacji i Osteopatii Osteo Med oferujemy kompleksową rehabilitacje i porady specjalistów dla całej rodziny.
Fizjoterapię uroginekologiczną i rehabilitacje okołoporodową przeprowadza mgr Joanna Wawdejuk. Rezerwacja wizyt odbywa się pod numerem 506-459-870.

Fizjoterapia uroginekologiczna cena

Aktualny cennik dostępny jest na naszej stronie. Zapytaj nas o pakiety promocyjne.
Jak mogę umówić wizytę do fizjoterapeutki uroginekologicznej?
Nasze Centrum czynne jest od poniedziałku do piątku do 8.00-20.00. Zapisy przyjmujemy pod numerem 506-459-870.
Więcej informacji na temat naszych usług oraz rezerwacja wizyt dostępne pod numerem 506-459-870. Zapraszamy do kontaktu.

* rehabilitacja * osteopatia * fizjoterapia dziecięca

fizjoterapia uroginekologiczna *ortopedia * ortopedia dziecięca