Bark strzelający rehabilitacja

Bark strzelający: przyczyny, objawy, rehabilitacja

Ból barku to schorzenie, z którym pacjenci bardzo często zgłaszają się do ortopedy i do rehabilitanta. Najczęstsze patologie barku to:

• konflikt podbarkowy
  • uszkodzenie stożka rotatorów
  • bark zamrożony
  • niestabilność stawu łopatkowo-ramiennego
  • zmiany zwyrodnieniowe
  • łopatka strzelająca

Więcej na temat dolegliwości barków znajdziecie w naszym dziale: rehabilitacja barków. Dzisiejszy wpis poświęciliśmy schorzeniu, które dotyczy w większym stopniu młodych mężczyzn o dobrze rozwiniętym umięśnieniu, mianowicie o problemie, który określa się mianem zespołu „strzelającego” barku.

Główną przyczyną schorzenia jest czynnościowe usidlanie guzka mniejszego kości ramiennej między mięśniem kruczo-ramiennym i głową krótką mięśnia dwugłowego ramienia lub destabilizacja ścięgna głowy długiej mięśnia dwugłowego.

Bark strzelający objawy

Schorzenie najczęściej objawia się słyszalnym strzelaniem oraz wyczuwalnym przeskakiwaniem tkanek pod skórą podczas ruchów odwiedzenia lub zginania ramienia. Ponadto chory odczuwa takže dolegliwosci bólowe barku.

Rehabilitacja pacjentów z zespołem strzelającego barku

Rehabilitacja barku przy w/w schorzeniu dobierana jest indywidualnie do każdego pacjenta po uwzględnieniu jego kondycji, stanu zdrowia oraz stopnia zaawansowania choroby.

W rehabilitacji barku stosuje się techniki terapii manualnej. Fizjoterapeuta lub osteopata może w tym miejscu zastosować terapię manualną tkanek miękkich mającą na celu wyrównanie napięcia mięśni obręczy kończyny górnej. Jako element wspomagający terapię wskazane jest również wykorzystanie fizykoterapii (laseroterapię, ultradźwięki) oraz taping. W niektórych przypadkach wskazana jest także rehabilitacja z wykorzystaniem fali uderzeniowej.

Problemy z barkiem dotyczą Ciebie? Umów się na wizytę z naszym specjalistą! Centrum Rehabilitacji i Osteopatii Osteo-Med oferuje kompleksową rehabilitację (sportowa, rehabilitacja po urazach, po operacjach). Poszukujesz doświadczonego osteopaty? A może chcesz skonsultować swoją chorobę z ortopedą, traumatologiem i wykonać badanie USG? Zadzwoń do nas: 506-459-870

Nasze centrum mieści się w Warszawie przy ul. Romera 10/B2 ,

Zapraszamy do kontaktu pod numerem 506-459-870