Warsztaty dla przyszłych rodziców

Zadbaj o swoje zdrowie i kondycję w ciąży i po porodzie. – Cykl praktycznych warsztatów dla par.

Spotkanie 1. Pozbądź się bólu

Ciąża to bardzo piękny i wyjątkowy czas w życiu każdej kobiety. Z drugiej strony to także niezwykle trudny okres dla jej organizmu, bowiem w czasie ciąży w ciele kobiety zachodzą ogromne zmiany hormonalne, emocjonalne i fizyczne.

Miednica, klatka piersiowa oraz narządy wewnętrzne zmieniają swoje ułożenia tak aby dostosować się do dziecka rozwijającego się w macicy. Zmiany te, choć naturalne mogą być źródłem bólu, dyskomfortu oraz wahań nastroju.

Ponadto w wyniku wzrostu wagi, zmian postawy i ogólnego rozluźnienia tkanek dochodzi do przeciążenia stawów, więzadeł i powięzi. Zmiany położenia środka ciężkości ciała powodują liczne krzywizny kręgosłupa co w konsekwencji powoduje ból

Dziecko rozwijające się w brzuchu matki może uciskać przeponę i narządy wewnętrzne czego skutkiem może być uczucie zgagi oraz trudności w oddychaniu.

Celem warsztatów jest zwrócenie uwagi na typowe dolegliwości, z którymi zmagają się kobiety w ciąży i po porodzie i przedstawienie parom łagodnych środków niwelowania bólu i innych dolegliwości.

Podczas zajęć przedstawimy Wam m.in.:

• Praktyczne techniki redukcja napięcia emocjonalnego i mięśniowego
  • zestawy ćwiczeń dla kobiet wskazane w poszczególnych etapach ciąży
  • sposoby radzenie sobie z częstymi dolegliwościami ciążowymi (bóle pleców, drętwienia rąk, spuchnięte kostki, nudności, itd.)
  • właściwe mechanizmy oddychania w porodzie
  • sposoby przywrócenie prawidłowego ustawienia miednicy (lepsza statyka ciała w czasie ciąży, dzięki której poród przebiega łatwiej)
Kobiety w ciąży borykają się z wieloma dolegliwościami m.in. bólem pleców. Podczas warsztatów dla przyszłych rodziców poznacie bezpieczne i skuteczne techniki likwidowania tych przykrych dolegliwości

Spotkanie 2. Typowe dolegliwości po porodzie. Jak im zapobiegać i sobie z nimi radzić.

Celem spotkania jest zwrócenie uwagi na typowe problemy, z którymi zmagają się kobiety po porodzie. Do najbardziej powszechnych należy m.in. rozstęp mięśni prostych brzucha, blizna po cc, rozejście spojenia łonowego, wulwodynia, itp.

Podczas spotkania:

– Omówiony zostanie mechanizm powstawania typowych nieprawidłowości po porodzie, m.in. :

• rozstęp mięśni prostych brzucha
  • zaburzenie motoryki jelit
  • zaburzenia statyki narządów
  • bóle okolic miednicy
  • blizna po cc

– przedstawimy naturalne metody zapobiegania w/w dolegliwości- rola ćwiczeń i odpowiedniej aktywności fizycznej (zajęcia praktyczne)

– w dalszej części spotkania przejdziemy do procedury postępowania w przypadku wystąpienia w/w nieprawidłowości. Prowadzący warsztat przedstawi wybrane techniki do autoterapii w warunkach domowych. Przykładem może posłużyć trening dna miednicy, sposoby mobilizacji blizny po cc, techniki przywracające odpowiednie napięcie mięśni brzucha i mięśni pleców.

rehabilitacja warszawa
Nietrzymanie moczu jest jedną z dolegliwości, z którą borykają się kobiety po porodzie

Dlaczego tak ważne jest aby w warsztatach brał udział również przyszły ojciec?

W procesie powrotu do zdrowia dużą rolę odgrywa samodzielna praca (autoterapia), do czego zawsze zachęcamy naszych Pacjentów. Proces rehabilitacji/ rekonwalescencji przebiega szybciej jeśli uczestniczy w nim druga osoba. Z tego względu nasze warsztaty kierujemy dla par, tak aby przyszły ojciec bez obawy potrafił zaangażować się w pomoc swojej partnerce.

Warsztaty to znakomita okazja, aby w kameralnych gronie, korzystając z doświadczenia i wiedzy naszego osteopaty uzyskać praktyczne informacje w zakresie niwelowania dolegliwości bólowych w warunkach domowych.

Prowadzący warsztaty

Zajęcia prowadzi mgr Łukasz Gąsior, dyplomowany osteopata (European School of Osteopathy w Maidstone Anglia), Wieloletni praktyk, założyciel Centrum Rehabilitacji i i Osteopatii Osteo-Med. Wicedyrektor w OSD Polska, wykładowca na WSM. Przez wiele lat współpracował z jedną z najlepszych szkół narodzin Szkołą  Jeanette Kayly Autor wielu szkoleń dla fizjoterapeutów, lekarzy i położnych

Termin warsztatów dla przyszłych rodziców

Spotkanie 1: Termin 18.03.2020 ( środa)

Godziny zajęć: 18.00-21.00

Spotkanie 2: Termin: 1.04.2020 (środa)

Godziny zajęć: 18.00-21.00

Miejsce odbywania warsztatów: Romera 10 lok B2. Obowiązuje wcześniejsza rejestracja.

Dlaczego warto skorzystać z naszych warsztatów?

Posiadamy wieloletnie doświadczenie w fizjoterapii kobiecej Codziennie nasze Centrum odwiedzają kobiety borykające się z różnymi dolegliwościami typowymi dla przebiegu ciąży/ po porodzie. Wiemy jak im pomagać i co ważne, jak robić to w sposób bezpieczny. W codziennej pracy wykorzystujemy wyłącznie sprawdzone i uznane na całym świecie metody, w tym medycynę osteopatyczną.

Posiadamy również wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu kursów, warsztatów i konferencji o tematyce medycznej.

Zapraszając Was na nasze warsztaty chcemy przede wszystkim zaopatrzyć Was w gotowe “narzędzia”, które w sytuacji kryzysowej (np. ból pleców, drętwienie rąk itp) będziecie mogli bez obawy wykorzystać aby zniwelować przykre dolegliwości.

Zajęcia odbywają się w kameralnych grupkach w przyjaznej atmosferze.

Warsztaty dla przyszłych rodziców odbywają się w małych grupkach w komfortowej sali szkoleniowej

Koszt udziały w warsztacie dla przyszłych rodziców

Cena udziału w 1 spotkaniu wynosi 130 zł/ parę. W przypadku udziału w dwóch warsztatach koszt wynosi 240 zł/ parę.

Organizatorem warsztatów jest Centrum Rehabilitacji i Osteopatii Osteo-Med we współpracy z Centrum Wiedzy Praktycznej.

Ilość miejsc jest ograniczona. Zgłoszenia na warsztaty prosimy kierować na adres: gabinet@osteopatia-warszawa.pl. W treści proszę podać imię i nazwisko oraz którego spotkania dotyczy zgłoszenie,

W razie pytań zapraszamy do kontaktu pod numerem: 609-808-407