Rehabilitacja kolan – kolano kinomana rehabilitacja

Kolano kinomana

Częstym problemem, z którym zgłaszają się do nas Pacjenci są dolegliwości (bólowe) kolan. Wbrew pozorom problem dotyczy nie tylko osób aktywnych fizycznie. Nie wszyscy mają świadomość, że staw kolanowy przenosi największe obciążenie ze wszystkich stawów po przeliczeniu na jednostkę powierzchni. Jak obliczono, obciążenie może przekraczać nawet dwunastokrotnie ciężar ciała człowieka- szczególnie przy wykonywaniu przysiadów, aerobiku czy podczas gry w squash’a.

Dzisiejszy wpis poświęciliśmy schorzeniu, które określamy nazwą kolano kinomana.

Anatomicznie staw kolanowy jest największym stawem w ciele ludzkim, który odpowiada za zginanie i prostowanie oraz poruszanie się w pozycji wyprostowanej. Jest on zawiasowy, parzysty utworzony z trzech kości ( rzepka, piszczelowa i udowa). Szerzej o anatomii stawu kolanowego pisaliśmy w dziale „ Rehabilitacja kolan

Na czym polega schorzenie kolano kinomana?

Kolano kinomana jest związane z dysfunkcją stawu rzepkowo-udowego. Charakterystyczne dla schorzenia są dolegliwości bólowe, które związane są z dłuższym siedzeniem ze zgiętymi kolanami (pozycja kinowa- stąd nazwa kolano kinomana). Najczęściej ból zlokalizowany jest w przednim przedziale kolana i niejednokrotnie za nieprawidłowość odpowiada stan zapalny stawu rzepkowo-udowego.

Problemu kolana kinomana nie należy bagatelizować. To poważne schorzenie, które nieleczone prowadzi do powstawania zmian zwyrodnieniowych.

Przyczyny powstawania kolana kinomana

Przyczyn odpowiadających za schorzenie jest wiele. Jedną z nich może być zaburzenie równowagi mięśniowej-które może zaburzać właściwą pracę stawu rzepkowo-udowego. Również nie bez znaczenia pozostaje pozostawanie w długotrwałej pozycji ze zgiętymi kolanami (praca, prowadzenie auta), co powoduje przyparcie rzepki do powierzchni chrzęstnych i ich sukcesywne niszczenie. Chodzenie na wysokich obcasach sprawia, że kolana nie są doprostowywane- zatem brak momentu, w którym rzepka nie jest dociskana do kości udowej. Wówczas chrząstka nie jest odżywiana i smarowana przez płyn stawowy i dochodzi do uszkodzeń. Do innych przyczyn powstawania kolana kinomana zaliczamy: szpotawość kolan, hipermobilność rzepki, nadwagę, słabą stabilizację tułowia.

Jak objawia się kolano kinomana?

Jak już zostało wspomniane w pierwszej fazie dysfunkcji, schorzenie objawia dyskomfortem, który występuje w przednim przedziale kolana, który nasila się przy dłuższym siedzeniu ze zgiętymi kolanami. W kolejnej fazie choroby ból manifestuje się w okolicy rzepki- podczas siedzenia ze zgiętymi kolanami, przy wchodzeniu i schodzeniu ze schodów oraz wykonywaniu czynności typu przysiady. W toku rozwoju choroby pacjent słyszy trzeszczenia, chrobotania, strzelania w kolanie.

Kolano kinomana rehabilitacja

Jak już zostało wspomniane problemu kolana kinomana nie należy lekceważyć, bowiem nieleczone schorzenie prowadzi do poważnych problemów stawu kolanowego. W znacznej większości przypadków odpowiednio wczesne wykrycie problemu jest w pełni wyleczalne. Jeśli zauważyłeś u siebie pierwsze objawy choroby warto udać się na wizytę do lekarza ortopedy, fizjoterapeuty bądź osteopaty. Rehabilitacja kolana kinomana dobierana jest indywidualnie w zależności od stopnia zaawansowania choroby. Przykładowy program rehabilitacji może obejmować: terapię manualną, masaż, ćwiczenia stabilizacyjne, wzmacniające, rozciągające.

W Centrum Rehabilitacji i Osteopatii możecie również skorzystać Państwo z porady doświadczonych ortopedów i traumatologów a także wykonać badanie USG kolana.

Przypomnimy, że do najczęstszych dolegliwości stawu kolanowego zaliczamy także:

• Uszkodzenia łąkotek
  • Kolano skoczka, wspomniane kolano kinomana, kolano biegacza
  • Zapalenie gęsiej stopki
  • Uszkodzenia: chrząstki w stawie kolanowym,  wiązadeł kolanowych, chrząstki w stawie kolanowym
  • Boczne przyparcie rzepki
  • Zespół tarcia pasma biodrowo-piszczelowego
  • Zespół przeciążenia piszczeli, goleni
  • Rehabilitacja po endoprotezie stawu kolanowego

Centrum Rehabilitacji i Osteopatii OSTEO-MED to placówka który oferuje specjalistyczną pomoc w przypadku dolegliwości kolan różnego pochodzenia. Współpracujemy z doświadczonymi ortopedami, traumatologami w oparciu o bezpieczne i sprawdzone techniki osteopatyczne i rehabilitacyjne, dzięki czemu jesteśmy w stanie zapewnić Państwu kompleksową opiekę i fachową pomoc. Posiadamy nowoczesne urządzdenie do diagnostyki USG Alpinion 8.

Zapraszamy do kontaktu pod numerem 506-459-870