Ból kręgosłupa szyjnego

Duża część populacji skarży się na dolegliwości bóle odcinka szyjnego kręgosłupa. Mogą one być spowodowane zarówno zmianami zwyrodnieniowymi jak i być konsekwencją doznanych urazów. Dlatego też w rehabilitacji pacjenta istotne jest kompleksowe podejście do problemu,

Nawet 70%-80 % populacji skarży się na bóle szyi. W ostatnim czasie zauważalny jest zdecydowany wzrost problemu głównie za sprawą pracy zdalnej (dotyczy to również nauki w systemie online),  ograniczenia w zakresie aktywności fizycznej jak również nagromadzonych sytuacji stresowych.

Przyczyny bólu kręgosłupa szyjnego

Przyczyny dolegliwości bólowych kręgosłupa szyjnego jest wiele. Do głównych zaliczamy m.in.:

• zmiany zwyrodnieniowe
  • choroby degeneracyjne krążka międzykręgowego
  • stany pourazowe
  • infekcji.
  • Ponadto wśród przyczyn wyróżniamy kręcz karku różnego pochodzenia
  • urazy typu whiplash (smagnięcie biczem)
  • wady wrodzone

Rehabilitacja kręgosłupa szyjnego

W postępowaniu rehabilitacyjnym dolegliwości bólowych kręgosłupa zaleca się podejście kompleksowe polegające na wykorzystaniu technik terapii manualnej jak i ćwiczeń fizycznych. Celem jest wzmocnienie osłabionych mięśni,  rozciągnięcie skróconych, redukcja bólu.

Nie istnieje jeden uniwersalny program rehabilitacji dopasowany dla każdego pacjenta. Każdy przypadek jest inny i wymaga indywidualnego rozpatrzenia. Przykładem technik jakie mogą zostać zastosowane u pacjenta są manipulacje, techniki energii mięśniowej. Istotne mogą okazać się także techniki mięśniowo powięziowe, praca na tkankach miękkich.

w przypadku rehabilitacji kręgosłupa szyjnego ważne jest indywidualne podejście do pacjenta

Rehabilitacja kręgosłupa szyjnego w Warszawie, gdzie szukać pomocy?

W Centrum Rehabilitacji i Osteopatii Osteo Med oferujemy Państwu kompleksową rehabilitację i konsultacje specjalistyczne. Mamy w naszej ofercie również fizjoterapię stomatologiczną (terapie stawów skroniowo-żuchwowych)

Rezerwacja wizyt odbywa się pod numerem 506-459-870

Rehabilitacja kręgosłupa szyjnego cena

Aktualny cennik usług dostępny jest na naszej stronie w zakładce „cennik”. Zapytaj nas o pakiety promocyjne

Centrum Rehabilitacji i Osteopatii Osteo-Med kompleksowa rehabilitacja i porady specjalistów

rehabilitacja  kobiet w ciąży, po porodzie, rehabilitację po urazach i po operacjach, rehabilitację sportową, geriatryczną.

Rehabilitacja dzieci i niemowląt

Ortopedia i chirurgia