Kinezyterapia

Inaczej rehabilitacja za pomocą różnych form ruchu, które fizjoterapeuta dobiera indywidualnie do potrzeb pacjenta.

Kinezyterapia stosowana jest często w przypadku dolegliwości bólowych kręgosłupa a także przy dysfunkcjach narządu ruchu.

Zabiegi z zakresu kinezyterapii zwiększają siłę mięśniową, łagodzą dolegliwości bólowe, wpływają na poprawę napięcie tkanek miękkich a także na elastyczność. Podstawą kinezyterapii są ćwiczenia fizyczne o charakterze leczniczym.

Cele kinezyterapii

Celem podejmowanej kinezyterapii jest przywrócenie lub utrzymanie całkowitej (lub częściowej) sprawności fizycznej. Dzięki zabiegom kinezyterapii fizjoterapeuta może przywrócić właściwą ruchomość w stawie, siłę i wytrzymałość mięśni, pobudzić oraz poprawić czynności OUN. Ponadto dzięki kinezyterapii poprawie może ulec praca układu oddechowego oraz sercowo-naczyniowego, korygować wady postawy, a także niewłaściwe nawyki ruchowe. Jeśli pacjent doświadcza trwałej niepełnosprawności fizjoterapeuta może za pomocą kinezyterapii przystosować chorego do nowej sytuacji.

Wskazania do kinezyterapii

Jak już wspomnieliśmy wcześniej  leczenie ruchem (kinezyterapia) wykorzystuje jest w wielu przypadkach. Przede wszystkim w przypadku chorób układu ruchu. Ponadto znajduje zastosowanie także w rehabilitacji osób z wadami postawy, a także u pacjentów ze złamaniami kończyn oraz po ich amputacji. Ponadto kinezyterapia doskonale się sprawdza u pacjentów borykających się z chorobą zwyrodnieniowa stawów, bólami reumatoidalnymi a także z niedowładami i porażeniami kończyn. Kinezyterapię stosujemy się również u Pacjentów z bólami kręgosłupa a także u osób z chorobami układu krążenia. Kinezyterapia wykorzystywana jest także u pacjentów chorych na stwardnienie rozsiane, chorobę Parkinsona oraz inne związane z układem nerwowym. Należy wspomnieć także, że kinezyterapia znajduje zastosowanie także u kobiet po mastektomii w celu zapobiegania powstawania przykurczy i obrzęków.

Centrum Rehabilitacji i Osteopatii Osteo-Med oferuje profesjonalną i kompleksową rehabilitacje, fizykoterapię, konsultacje specjalistyczne, diagnostykę USG. W celu umówienia wizyty zapraszamy do kontaktu pod numerem 506-459-870. Adres: Romera 10 lok. B2 Warszawa Ursynów