Fala uderzeniowa

Fala uderzeniowa to nowoczesna metoda stosowana w rehabilitacji polegająca na oddziaływaniu na procesy zdrowienia tkanek miękkich z wykorzystaniem odpowiedniej energii, która dostaje się pod skórę. Metoda jest wysoce skuteczna a co ważne- bezinwazyjna i bezpieczna dla zdrowia.

Mechanizm działania zabiegu z wykorzystaniem fali uderzeniowej obejmuje stymulację metabolizmu komórek, poprawę cyrkulacji krwi oraz pobudzenie produkcji kolagenu. Ponadto dochodzi do zmniejszenia napięcia mięśniowego oraz usuwania przez organizm patologicznie nagromadzonego wapnia w danej okolicy.

Jest wiele wskazań do zastosowania fali uderzeniowej w rehabilitacji, np.:

• dolegliwości bólowe: ścięgna Achillesa, bioder, barków, ścięgna
  • bóle kręgosłupa
  • stany pourazowe
  • chondromalacja rzepki
  • kolano skoczka
  • łokieć tenisisty
  • łokieć golfisty
  • punkty spustowe
  • ostrogi piętowe
  • zapalenie powięzi podeszwowej stopy

Jak wygląda zabieg z wykorzystaniem fali uderzeniowej?

Fizjoterapeuta nakłada na skórę specjalny żel i przykłada głowicę urządzenia. W zależności od schorzenia a także miejsca, które poddawane jest terapii czas trwania zabiegu waha się pomiędzy 4-10 minut. Zabieg nie wymaga znieczulenia, większość pacjentów opisuje zabieg jako o niskiej bole. Częstotliwość wykonywania zabiegu uzależniona jest od wielu czynników. U niektórych osób poprawa może nastąpić już po 1-2 spotkaniach, niemniej jednak może się zdarzyć, że konieczne będzie odbycie kilku sesji. Odstęp pomiędzy poszczególnymi zabiegami wynosi 5-7 dni.

Jak już zostało wspomniane, fala uderzeniowa jest metodą bardzo skuteczną w terapii wielu schorzeń oraz walce z dolegliwościami bólowymi różnego pochodzenia. Należy jednak pamiętać, że istnieją choroby przewlekłe, gdzie terapia może wpłynąć tylko na zmniejszenie objawów.

Zabieg z wykorzystaniem fali uderzeniowej jest wysoce bezpieczny i bezinwazyjny, a prawidłowo wykonany nie powoduje żadnych skutków ubocznych. Należy jednak mieć na względzie, że niekiedy skóra po zabiegu może być zaczerwieniona.