Magnetoterapia (pole magnetyczne)

Na czym polega zabieg

Zabieg magnetoterapii polega na leczeniu za pomocą zmiennego pola magnetycznego o niskim częstotliwości, pod wpływem którego jony występujące w komórkach ciała przemieszczają się.

Proces ten powoduje hiperpolaryzację błony komórkowej, co niesie za sobą wzmocnienie przemiany materii. Podczas działania pola magnetycznego poprawie ulega ukrwienie w komórce co wywołuje podniesienie ciśnienia potencjału tlenu.

Magnetoterapia ma szerokie zastosowanie w rehabilitacji. Magnetoterapia wykazuje właściwości przeciwbólowe, przeciwzapalne, usprawniające krążenie obwodowe. Ponadto przyspiesza gojenie ran oraz korzystnie wpływa na proces regeneracji tkanek. Warto wspomnieć również, że zabieg pomaga hamować procesy destrukcyjne w stawach oraz pobudza przemianę materii i procesy oddychania komórkowego.

Jest metoda bezpieczną i bezinwazyjną dlatego też znajduje zastosowanie w terapii wielu schorzeń. Jest szczególnie polecana po złamaniach, bowiem przyspiesza proces zrostu kostnego. Co istotne zabieg można wykonywać przez gips/ stabilizator.

Poza tym magnetoterapię stosuje się w przypadku schorzeń tj. np:

• choroba zwyrodnieniowa kręgosłupa i stawów
  • RZS- reumatoidalne zapalenie stawów
  • zapalenie wielostawowe
  • osteoporoza
  • zespoły bólowe mięśni, stawów, kręgosłupa.
  • stwardnienie rozsiane
  • uszkodzenia więzadeł, urazy ścięgien, kontuzje, skręcenia, stłuczenia, złamania
  • zespół cieśni nadgarstka
  • neuralgie