Rehabilitacja dla kobiet w ciąży i po porodzie

W szybkim powrocie do formy po ciąży kluczową rolę ogrywa fachowa rehabilitacja i osteopatia

Ciąża to wspaniały czas w życiu każdej kobiety, w trakcie którego w ciele przyszłej mamy zachodzi szereg zmian hormonalnych, emocjonalnych i fizycznych. Miednica, klatka piersiowa oraz narządy wewnętrzne zmieniają swoje ułożenia tak aby dostosować się do dziecka rozwijającego się w macicy. Zmiany te, choć naturalne mogą być źródłem wielu dokuczliwych dolegliwości. Przykładem mogą posłużyć przewlekłe bóle kręgosłupa, pachwin, bóle kończyn, i spojenia łonowego, nudności, drętwienie rąk.

Wiele kobiet ciężarnych boryka się z problemem podobnym do rwy kulszowej, który spowodowany może być uciskiem na kość krzyżową, wzmożonym napięciem mięśni gruszkowatych, pośladkowych i lub przyczepu grupy kulszowo-goleniowej. Jest to efekt np. wzrostu płodu (układanie się dziecka główka w dół w ostatnim etapie ciąży) lub też odpowiedzią na zmiany anatomiczne i biomechaniczne w ciele kobiety. Wspomniane zmiany to np. przeniesienie większego obciążenia na stawy międzywyrostkowe, wzrost napięcia powięzi piersiowo-lędźwiowej, rzadziej ucisku krążka międzykręgowego na nerw).

Z kolei w okolicach około 26 tygodnia ciąży może dojść do zatrzymania wody w okolicy nadgarstka. Może to skutkować obrzękiem torebki stawowej i zmniejszeniem przestrzeni zwanej kanałem nadgarstka gdzie przebiega nerw pośrodkowy. W skutek ucisku na nerw kobieta ciężarna odczuwa objawy drętwienia, mrowienia oraz bólów palców i nadgarstka nazywane w nomenklaturze medycznej zespołem cieśni nadgarstka.

Kluczowe jest aby zarówno w czasie ciąży jak i po porodzie kobiety w szczególny sposób zadbały o zdrowie swoje jak i dziecka co zapewni mu odpowiednie warunki do prawidłowego rozwoju.

Specjaliści zespołu OSTEO- MED doskonale rozumieją dolegliwości towarzyszące kobietom w ciąży oraz związane z nią ograniczenia. W tym celu też stworzyliśmy specjalną ofertę polegającą na rehabilitacji domowej. Profesjonaliści pracujący z kobietami w ciąży w Centrum Rehabilitacji i Osteopatii OSTEO- MED to osoby posiadający specjalistyczną wiedzę i doświadczenie. Dzięki temu wykonywane zabiegi są bezpieczne zarówno dla Ciebie jak i Twojego dziecka. Rehabilitacja w zaciszu domowym to doskonałe rozwiązanie, które przyniesie Ci ulgę i odprężenie, poprawi samopoczucie oraz jakość snu, a także odpowiednio przygotuje do porodu.

Typowe dolegliwości występujące u kobiet w ciąży, przy których wskazana jest rehabilitacja:

• dokuczliwe bóle pleców i kręgosłupa;
  • bóle karku, pachwin, lędźwi oraz miednicy;
  • bóle w okolicy podbrzusza i spojenia łonowego;
  • obrzęki kończyn;
  • przeciążenia stawów;
  • drętwienia rąk i nóg;
  • rwa kulszowa;
  • zespół cieśni nadgarstka;
  • nudności, zgaga;
rehabilitacja w ciąży
Rehabilitacja kobiet w ciąży Warszawa

Rehabilitacji kobiet w ciąży i po porodzie

W przypadku wystąpienia wyżej wymienionych dolegliwości należy skorzystać z pomocy wykwalifikowanego osteopaty lub rehabilitanta. Po pomoc tę warto sięgnąć również zanim doświadczymy tych nieprzyjemnych przypadłości.

W celu przywrócenia równowagi w organizmie przyszłej mamy specjaliści z OSTEO-MED proponują delikatne techniki osteopatyczne. Terapia może polegać na mobilizacji stawów, tkanek miękkich, mięśniowo-powięziowe oraz techniki czaszkowe.

Rehabilitacja prowadzona przez zespół OSTEO- MED obejmuje indywidualnie dobrane techniki tj. terapia mięśniowo-powięziowa, terapia manualna, ćwiczenia rehabilitacyjne. Ponadto zastosowanie ma odpowiednio dobrany masaż, drenaż limfatyczny o działaniu przeciwobrzękowym, kinesiology taping.

Rehabilitacja kobiet w ciąży prowadzona pod okiem wykwalifikowanego specjalisty jest bezpieczna i przynosi wiele korzyści. Przede wszystkim pozwala zmniejszyć dolegliwości bólowe tj. m.in. bóle kręgosłupa lędźwiowego, szyjnego, piersiowego, bóle pachwin oraz obrzęki i zastoje żylne. Ponadto dochodzi do niwelacji nadmiernego napięcia mięśniowego, poprawy funkcjonowania układu limfatycznego i krążeniowego.

Fizjoterapia uroginekologiczna, opieka okołoporodowa

• przygotowanie do porodu
  • profilaktyka poporodowa
  • Bóle kręgosłupa, miednicy
  • Rozejście mięśni prostych brzucha (kresa biała)
  • Nietrzymanie moczu, czestomocz
  • Obniżenie ścian pochwy
  • Bóle kości ogonowej
  • Dyspareunia (bolesne współżycie)
  • Nietrzymanie stolca, gazów
  • Zrosty, blizny po cesarskim cięciu, nacięciu krocza
  • Rwa kulszowa
  • Zastój mleka w piersi
  • Hemoroidy, zaparcia
  • Zespół cieśni nadgarstka, mrowienie/ cierpnięcie dłoni
  • Badanie per vagium/ per rectum

Jeśli potrzebujesz rehabilitacji bądź chcesz uzyskać więcej informacji zapraszamy do kontaktu z Centrum Rehabilitacji i Osteopatii OSTEO-MED.  Rezerwacja wizyt odbywa się pod numerem 506-459-870 bądź drogą mailowa na adres: gabinet@osteopatia-warszawa.pl.

USG kresy białej
Rehabilitacja kresy białej pod kontrolą USG