Neuromobilizacje

Rehabilitacja sportowców, dorosłych, dzieci i niemowląt

Neuromobilizacje – Należące do metod specjalnych w rehabilitacji i wykorzystywane przez osteopatów, rehabilitantów i fizjoterapeutów. Są to techniki manualnej mobilizacji układu nerwowego. Zaliczane do bardzo delikatnej terapii tkanek miękkich (tkanki okołonerwowe i nerwowe). Jest to subtelna praca polegająca na wprowadzeniu ruchu w układzie nerwowym poprzez manewry manualne.

Mają one na celu przywrócić prawidłową neuromechanikę czyli zdolność układu nerwowego do zmian mechanicznych zachodzących w ciele, oraz usprawnić mechanizmy fizjologiczne. Innymi słowy przywrócić prawidłową plastyczność tkanki nerwowej i jej otoczenia. Neuromobilizacje wykonywane są najczęściej na nerwach długich, czaszkowych, rdzeniu kręgowym, splotach i zwojach. Techniki te ze względu na swoją precyzje aplikacji i delikatność w zasadzie nie mają przeciwskazań do ich wykonania.

Neuromobilizacje są wykonywane niekiedy jako jedyna forma terapii bądź bardzo istotny element całościowego podejścia, najczęściej wykonywane są:

• w celu normalizowania napięcia nerwów obwodowych,
  • praca na nerwach czaszkowych w celu uzyskania wpływu na układ współczulny i przywspółczulny,
  • uwalnianie uciśniętych splotów i nerwów obwodowych,
  • po porażeniach nerwu twarzowego,
  • w neuralgii nerwu trójdzielnego,
  • zespół cieśni nadgarstka,
  • rwa kulszowa, rwa udowa, rwa barkowa,
  • bóle kręgosłupa lędźwiowego,
  • bóle kręgosłupa szyjnego,
  • bóle kręgosłupa piersiowego,
  • fibromialgia,
  • bóle głowy,
  • zaburzenia czucia,
  • stany po zabiegach/rekonstrukcjach na nerwach długich (zeszycia, przeszczepy).