Osteopata dla kobiet w ciąży

W  Centrum rehabilitacji i Osteopatii Osteo-Med kompleksowo zajmujemy się osteopatią i rehabilitacją kobiet w ciąży. W naszym zespole posiadamy doświadczonych osteopatów specjalizujących się w leczeniu kobiet w ciąży. Wieloletnia współpraca z jedną z najlepszych położnych w Polsce Jeanette Kalytą i codzienna praca z kobietami ciężarnymi pokazują, że ciąża to niewątpliwie bardzo piękny i wyjątkowy czas w życiu każdej kobiety, jednak to także niezwykle trudny okres dla jej organizmu. W czasie ciąży bowiem w ciele kobiety zachodzą ogromne zmiany hormonalne, emocjonalne i fizyczne. Miednica, klatka piersiowa oraz narządy wewnętrzne zmieniają swoje ułożenia tak aby dostosować się do dziecka rozwijającego się w macicy. Zmiany te, choć naturalne mogą być źródłem bólu, dyskomfortu oraz wahań nastroju.

Ponadto w wyniku wzrostu wagi, zmian postawy i ogólnego rozluźnienia tkanek dochodzi do przeciążenia stawów, więzadeł i powięzi. Zmiany położenia środka ciężkości ciała powodują liczne krzywizny kręgosłupa co w konsekwencji powoduje jego ból. Dziecko rozwijające się w brzuchu matki może uciskać przeponę i narządy wewnętrzne czego skutkiem może być uczucie zgagi oraz trudności w oddychaniu. Liczne napięcia w obrębie miednicy zaś mogą utrudnić odpływ krwi żylnej z dolnej połowy ciała i tym samym powodować ( lub pogłębiać istniejące) żylaki na nogach.

Najczęstsze dolegliwości występujące w okresie ciąży, z którymi kobiety zgłaszają się do osteopaty to m.in.:

• bóle pleców, pachwin, szyi, karku;
  • dolegliwości bólowe w okolicy lędźwiowej i miednicy;
  • ból podbrzusza;
  • bóle spojenia łonowego;
  • obrzęki kończyn;
  • rwa kulszowa;
  • rozejście kresy białej;nudności, zgada, problemy z oddychaniem;
  • cieśń nadgarstka;
  • drętwienie rąk oraz nóg;
Osteopatia wykonywana u kobiet w ciąży pozwala nie tylko zniwelować wyżej wymienione dolegliwości, ale również odpowiednio przygotować kobietę do porodu. Osteopata ocenia ułożenie i napięcie występujące w obrębie mięśni i więzadeł miednicy. Korekta zaobserwowanych nieprawidłowości ma kluczowe znaczenie do prawidłowego porodu ponieważ zmniejsza ryzyko powikłań około porodowych u matki i dziecka. Osteopata za pomocą specjalistycznych technik osteopatycznych zapewnia odpowiednie i zrównoważone napięcie mięśniowe w obszarze miednicy, co w rezultacie odpowiada za lżejszy poród. Dodatkowo odpowiednie przygotowanie miednicy do porodu pozwala uniknąć wielu poważnych nieprawidłowości w budowie ciała dziecka. Zarówno na płaszczyźnie fizjologicznej jak i fizycznej. Szerzej o problemie: osteopatia niemowląt.

W celu przywrócenia równowagi w organizmie przyszłej mamy na poziomie układu mięśniowo-powięziowo-szkieletowego, krążeniowego, chłonnego, nerwowego medycyna osteopatyczna wykorzystuje delikatne techniki mobilizacyjne stawów, tkanek, mięśniowo – powięziowe oraz techniki czaszkowe.

Istotną rolę odgrywa także opieka osteopatyczna po porodzie dla kobiety i jej dziecka

Osteopata dla kobiet w ciąży w Warszawie- gdzie szukać pomocy?

W Centrum Rehabilitacji i Osteopatii Osteo-Med oferujemy Państwu kompleksową rehabilitację, fizjoterapię uroginekologiczną i porady specjalistów z dziedziny osteopatii, ortopedii i traumatologii. Oferujemy także rehabilitację niemowląt i dzieci a także diagnostykę USG.

W Celu rezerwacji wizyt zapraszamy do kontaktu pod nr 506-459-870. Adres: Romera 10 lok. B2 Ursynów..