Dorośli

Osteopatia, osteopata, terapia manualna

Medycyna osteopatyczna to różnorodność bezpiecznych technik terapeutycznych z ponad 100-letnią tradycją, w którym do stawiania diagnozy i leczenia chorych wykorzystuje się badanie manualne. Osteopatia traktuje organizm człowieka jako jedność, uznając, że wszystkie jego części są ze sobą połączone. Bierze pod uwagę wzajemne powiązanie różnych poziomów, na których funkcjonuje nasze ciało. Osteopata gloryfikując holistyczne podejście do pacjenta nie ogranicza się wyłącznie do badania wybranych części ciała lecz organizmu człowieka jaka całości.

Leczenie osteopatyczne  zaczyna się od szczegółowego wywiadu dotyczącego problemu, z którym pacjent się zgłasza do osteopaty. Duży nacisk kładziemy także na ogólny stan zdrowia badanego. Kolejnym etapem pracy osteopaty jest wnikliwa diagnostyka za pomocą badania manualnego. Działania te ułatwiają naszym osteopatom odnalezienie dysfunkcji, która powoduje dolegliwości u pacjenta. W celu jej eliminowania osteopata stosuje szereg technik osteopatycznych, które dobiera indywidualnie do problemu, a także miejsca i stopnia dolegliwości. Leczenie osteopatyczne nie jest bolesne. Nie mniej niektóre z technik mogą dawać chwilowy dyskomfort dla pacjenta. Zawsze jednak informuję o takiej ewentualności.

Osteopata dla osób dorosłych

Osoby dorosłe borykają się z wieloma dysfunkcjami i problemami, w przypadku których wskazana jest medycyna osteopatyczna. Obecny tryb życia doprowadza do występowania licznych przeciążeń i dyskomfortów. Zabiegi osteopatyczne doskonale się sprawdzają i są powszechnie stosowane w leczeniu problemów związanych z plecami, niemniej jednak wysoka skuteczność tej metody z powodzeniem sprawdza się w zapobieganiu innych dolegliwości, na występowanie których jesteśmy stale narażeni.

Leczenie osteopatyczne może być pomocne nie tylko w sytuacji, gdy objawy już wystąpiły, ale także może działać profilaktycznie pomagając ciału uwolnić napięcia i występujące ograniczenia na poziomie tkankowym zapobiegając tym samym pojawianiu się bólu.
Należy pamiętać, że na kondycję naszego organizmu wpływ ma nie tylko styl życia np. wymuszona pozycja siedzenia w pracy, urazy, bądź nieodpowiednio wykonywane ćwiczenia fizyczne, ale także tzw. ukryte urazy i napięcia, które obecne są w naszym organizmie przez wiele lat- czasem sięgające aż do okresu dzieciństwa lub nawet porodu. Nieprawidłowości te pozostawione bez odpowiedniego leczenia niejednokrotnie są przyczyną dalszych przeciążeń, chorób i dysbalansów (np. dyskopatie, liczne zerwania więzadeł, problemy mięśniowo-szkieletowe, bóle napięciowe itp.) , które ujawniają się w okresie dorosłości.

Przebieg wizyty u osteopaty

Mając na uwadze powyższe, leczenie osteopatyczne pacjenta rozpoczynamy od tzw. wywiadu zdrowotnego, w trakcie którego zbieram niezbędne informacje dotyczące aktualnego stanu zdrowia, przebytych w przeszłości wypadkach, kontuzjach i chorobach, a także wykonuję test osteopatyczny, polegający na ocenie postawy ciała, ruchomości stawowej, powięziowej oraz na poziomie tkankowym oraz dokonuję analizy napięcia mięśniowego. Informacje te pozwalają mi znaleźć źródło dysfunkcji i zaproponować odpowiednie postępowanie terapeutyczne.

Przykłady problemów, z którymi najczęściej pacjenci zgłaszają się do osteopaty

• bóle kręgosłupa, szyi, barku, bioder, kolan;
  • dyskopatia;
  • rwa kulszowa;
  • bóle głowy oraz migreny;
  • nerwobóle;
  • stany pourazowe i powypadkowe;
  • fibromialgia;
  • urazy i przeciążenia;
  • wzmożone napięcie mięśniowe;
  • zmiany degeneracyjne stawów;
  • stan pooperacyjny (blizny, zrosty);
  • wady postawy;
  • urazy sportowe;
  • schorzenia funkcjonalne układu pokarmowego, moczowego, moczowo-płciowego, układu oddechowego, układu krążenia;
  • zaburzenia gospodarki hormonalnej;
  • chroniczne zmęczenie;
  • zaburzenia snu;
  • bezpłodność;
  • ostroga piętowa;
  • zaburzenia układu limfatycznego oraz krążenia krwi (żylaki);

Osteopata w Warszawie- gdzie szukać pomocy

Potrzebujesz doświadczonego  osteopaty w Warszawie? Zapraszamy do Centrum Rehabilitacji i Osteopatii Osteo-Med. Nasze centrum mieści się przy ul. Romera 10/ B2 w Warszawie. Kontakt: 506-459-870.